۰
ویر آموزش و پرورش تاکید کرد:

جذب افراد محروم از تحصیل در مناطق روستایی/ خیران و دولت به توسعه زیرساخت های آموزشی در چابهار و کنارک نگاه ویژه داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان شهرستان چابهار و کنارک بر جذب افراد محروم از تحصیل در سیستان و بلوچستان به خصوص مناطق روستایی تاکید کرد.
جذب افراد محروم از تحصیل در مناطق روستایی/ خیران و دولت به توسعه زیرساخت های آموزشی در چابهار و کنارک نگاه ویژه داشته باشند
به گزارش چهاربهاران، سیدمحمد بطحایی در سفر به چابهار اظهار کرد: دولت برای رفع مشکلات حوزه آموزش وپرورش به ویژه کمبود فضای آموزشی و نیرو نهایت تلاش را خواهد کرد و امیدواریم با همکاری خیران و اعتبارات دولتی مشکلات فضاهای آموزشی روز به روز کمتر شود.

وی افزود: ارائه امکانات مختلف حق مردم است و باید امکانات آموزشی در حد نیاز مردم تامین باشد.

وی بر جذب افراد محروم از تحصیل تاکید و تصریح کرد: نباید حتی یک دانش آموز از تحصیل رایگان بی بهره باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات آموزشی سیستان وبلوچستان گفت: این استان از محرومیت های تاریخی برخوردار و مشکلات آموزشی آن خیلی زیاد است که باید گام های خوبی برای رفع محرومیت ها برداشته شود.

وی ادامه داد: سال آینده برنامه های خوبی برای رفع برخی مشکلات خواهیم داشت و قرار است هزار کلاس درس در کشور ساخته شود.

بطحایی گفت: پراکندگی روستاهای سیستان و بلوچستان سبب شده تا بسیاری از مدارس با یک دانش آموز دایر شوند و برخی مدارس نیز به علت مشکلات کمبود فضا بیش از میانگین کشوری دانش آموز داشته باشند.

وزیر آموزش وپرورش به حل مشکلات و پرداخت به موقع حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی، حذف مدارس غیراستاندارد، بالا بردن کیفیت آموزشی، ارتقای تخصص معلمان و افزایش اختیارات مدارس تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از برنامه های مهم اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تغییر کاربری فضای آموزشی و درآمدزایی پایدار برای مدارس می باشد که تاکنون موفقیت هایی در این زمینه به دست آمده است.

علیرضا نخعی گفت: برای بالا بردن شاخص های فضای آموزشی و رساندن آن به حد متوسط میانگین کشوری نیاز است مشارکت بیشتری از سوی خیران انجام شود تا بتوانیم به مشکلات کلاس هایی که با 70 دانش آموز در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان دایر هستند، رسیدگی کنیم.

وی بیان کرد: این استان مستحق امکانات بیشتر و ارتقای کیفیت آموزشی است.

انتهای پیام/ ف

 
 
 
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 451130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *