۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) سیستان و بلوچستان:

بخشی از درآمد صیادی بومیان سواحل مکران در جهت کمک به مددجویان صرف شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) سیستان و بلوچستان گفت: صیادان عزیز استان نیز هنگام بازگشت از دریا نیازمندان و مستمندان فامیل یا روستای خود را بصورت نقدی یا غیر نقدی مورد کمک و حمایت قرار می دهند که این خود نوعی محرومیت زدایی و یا زکات مال می باشد.
بخشی از درآمد صیادی بومیان سواحل مکران در جهت کمک به مددجویان صرف شود
به گزارش چهاربهاران رضا اصل شهرکی در دیدار با مدیر کل شیلات استان به همراه تعدادی از معاونین در خصوص گسترش روابط و استفاده از ظرفیتهای دو طرف جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال اظهار کرد: شغل اکثر مردم این خطه از استان صید و صیادی و یا مرتبط با آن می باشد، شیلات  ظرفیت بسیار خوبی برای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان استان می باشد.
وی شیلات را کمک شایانی به محرومیت زدایی دانست و افزود: صیادان استان میتوانند با حمایت شیلات در زمینه های پرداخت زکات، اشتغال مددجویان، توسعه مشارکتهای مردمی و... نیازمندان همین منطقه را حمایت کرده و کمک بزرگی به محرومیت زدایی و کاهش مددجویان تحت پوشش این نهاد بکنند.
شهرکی با اشاره به اینکه کمک به همنوع و مستمندان در قرآن و آموزه های دینی ما آمده و مورد تاکید علمای تشیع و هم تسنن می باشد ادامه داد: قطعاً صیادان عزیز استان نیز هنگام بازگشت از دریا نیازمندان و مستمندان فامیل یا روستای خود را بصورت نقدی یا غیر نقدی مورد کمک و حمایت قرار می دهند که کمک به مددجویان کمیته امداد می تواند ترویج این سنت حسنه را افزایش دهد.
وی مدیریت بومی و آشنا با فرهنگ و گویش مردم منطقه را فرصت مغتنمی دانست و آمادگی کمیته امداد را جهت هرگونه همکاری و اقدام در جهت رفع محرومیت و توانمندسازی مددجویان با شیلات مهم دانست.
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان، ضمن تقدیر از حضور مدیرکل کمیته امداد استان و همکارانش و تلاششان در جهت حمایت از مستمندان و محرومیت زدایی استان اظهار کرد: از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهد شد و تمام توان و تلاش خود را جهت گسترش روابط دو طرف در راستای حمایت از مستمندان بکار خواهد گرفت.
هدایت الله میرمرادزهی در ادامه ضمن بیان ظرفیتها و توانمندیهای شیلاتی استان از جمله پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، صیدوصیادی افزود: یکی از راههای محرومیت زدایی و کمک به مستمندان توانمندسازی و ایجاد تعاونیهای روستایی و ...می باشد که طرحهای شیلاتی با عنایت به پتانسیل های بالای منطقه و مقرون به صرفه بودن فرصت خوبی برای این مهم بوده و  اداره کل شیلات استان آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در این راستا با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان اعلام می دارد.
میرمرادزهی با بیان اینکه اشتغال حدود 70 درصد مردم در سواحل مکران صید و صیادی و یا وابسته به آن می باشد تصریح کرد: قطعاً هم اکنون صیادان این منطقه کمکهای زیادی به نیازمندان اطرافشان انجام می دهند و ما نیز در این خصوص تمام توانمان را جهت تشویق و حمایت بیش از پیش این قشر بکار خواهیم گرفت.
گفتنی است در پایان این دیدار شهرکی مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان لوح یادبود و تابلویی که بدست مددجویان تحت پوشش این نهاد درست شده بود را به مدیرکل شیلات استان اهدا نمود.
​انتهای پیام/ک
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 451092
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *