۰
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد:

چابهار دارای پایین ترین نرخ اهدای خون در سطح استان

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: شاخص اهدای خون در چابهار در حد پایینی است به طوری که بیماران و نیازمندان این شهرستان به شدت نیازمند خون می باشند.
چابهار دارای پایین ترین نرخ اهدای خون در سطح استان
سهیلا خسروی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: پایگاه انتقال خون در چابهار از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 25 واحد خون دریافت کرده است که نسبت به جمعیت این شهرستان در سطح پایینی از اهدای خون قرار دارد.
وی با بیان اینکه شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 27 در هزار است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 789 واحد خون و فرآورده های خونی در چابهار مصرف شده است که چیزی حدود سه برابر میزان دریافتی در سطح این شهرستان می باشد.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای جبران کمبود خون در چابهار، خون مورد نیاز از سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و حتی کشور به چابهار منتقل می شود تا بیماران نیازمند امداد رسانی شوند.
وی از شهروندان چابهار خواست نسبت به اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند تا با این کار علاوه بر نجات جان بیماران از اجر و ثواب اخروی نیز بهره مند شوند.
وی با اشاره به بیماران تالاسمی و نیازمند به اهدای خود تصریح کرد: بیش از 500 بیمار تالاسمی و بیماران تصادفی در چابهار نیازمند خون هستند همچنین بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان چابهار چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون می باشند.
​خسروی با اشاره به حدیث مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام خاطرنشان کرد: اگر اهدای خون باعث نجات یک انسان شود مسلما مانند این است که همه مردم را نجات داده اید و علاوه بر تاثیرات مثبت در زندگی دنیوی؛ آخرت انسان را هم بیمه می کند.
انتهای پیام/ک
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 451090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *