۰
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

سال آینده افتتاح فاز نخست مجتمع فولاد مکران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فاز اول مجتمع فولاد مکران با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن فولاد سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد.
سال آینده افتتاح فاز نخست مجتمع فولاد مکران
عبدالرحیم کردی در گفت‌ و گو با چهاربهاران اظهار کرد: فولاد مکران یکی از نقاط پراهمیت برای تحقق توسعه بلند مدت چابهار است بنابراین در وهله اول عملیات احداث مجتمع فولاد مکران با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون تن فولاد سال 94 آغاز شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری میلیاردی در این پروژه افزود: تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی در فولاد مکران سرمایه‌گذاری شده و این شرکت با مشارکت سازمان ایمیدرو، سازمان منطقه آزاد چابهار و سهام داران بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به پیشرفت فیزیکی فولاد چابهار تصریح کرد: بخش مهمی از کوره چهار هزار و 500 تنی فولاد مکران به طول 105 متر نصب‌شده و در مراحل پایانی است و پیش‌بینی ‌می‌شود فاز اول این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن آهن اسفنجی سال آینده به بهر‌ه‌برداری برسد.
کردی عنوان کرد: از آنجایی‌ که در فاز اول این پروژه بیش از دو میلیون تن ورودی سنگ‌آهن خواهد بود با سازمان بنادر برای اختصاص یک اسکله مجزا در بندر شهید بهشتی برای واردات مواد اولیه مجتمع فولاد مذاکره شده و اسکله شماره پنج شهید بهشتی برای این منظور اختصاص‌یافته است؛ هم‌چنین بیشتر محصول تولیدی مجتمع فولاد نگین مکران نیز از طریق بندر چابهار به بازار‌های هدف صادر می‌شود.
​وی با اشاره به توسعه طرح های بزرگی چون فولاد و پتروشیمی خاطرنشان کرد: چنین طرح هایی که در پروسه های طولانی به بهره برداری می رسند اثرات بزرگ و بیشتری در معیشت مردم منطقه دارند چرا که با اشتغالزایی و رونق اقتصادی سطح امید به زندگی را در جنوب استان افزایش می دهند.
​انتهای پیام/ک
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 451050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *