۰

اشتغال 54 نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه های جانوری چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: زمینه اشتغال 54 نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه های جانوری بلوچستان نظیر گاندو، لاک پشت و دلفین در روستای تیس و چند نقطه شهر چابهار فراهم شده است.
اشتغال 54 نفر در کارگاه ساخت صنایع دستی گونه های جانوری چابهار
طاهره شهرکی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این کارگاه با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف توانمند سازی جوامع محلی و بانوان، ایجاد اشتغال و کسب درآمد راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های استثنایی چابهار افزود: معرفی ظرفیت های اکوتوریستی و محیط زیستی منطقه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، جذب گردشگر برای بازدید از این گونه ها، کمک به تولید محلی، جلب مشارکت های مردمی و محلی در توسعه جوامع محلی از دیگر اهداف راه اندازی این کارگاههای صنایع دستی است.
وی تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان را مناسب دانست و بیان کرد: بیمه این افراد در حال پیگیری است و برنامه های مهمی برای توسعه این کارگاه ها، افزایش اشتغال و تولید در دستور کار قرار دارد.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تاکنون حدود دو هزار عروسک از گونه های جانوری بومی بلوچستان شامل گاندو، دلفین و لاکپشت تولید و به بازار عرضه شده است که می تواند بازارهای داخلی و خارجی را به خود جذب کند.
شهرکی ضمن ارزیابی خوب استقبال گردشگران و افراد محلی از این کارگاه ها تصریح کرد: توضیحات لازم برای معرفی گونه های جانوری به زبان فارسی و انگلیسی داده شده است که می تواند تاثیر شگرفی در مخاطب و افراد خارجی نسبت به چابهار ایجاد کند.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: چابهار علاوه بر ظرفیت های اقتصادی، ترانزیتی و تجاری، توانمندی های زیادی در زمینه گردشگری و گونه های جانوری دریایی و زمینی دارد به طوری که گاندو (تمساح پوزه کوتاه تالابی) از گونه های شاخص چابهار است.
انتهای پیام/ک
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 451045
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *