۰
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

چابهار و کنارک قطب تولید تن ماهی کشور

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 70 درصد تن ماهی کشور در سواحل مکران تولید می شود همچنین چابهار و کنارک با تولید 31 درصد از ماهی و میگوی کل کشور در سال بزرگترین قطب صیادی در جنوب کشور محسوب می شوند.
چابهار و کنارک قطب تولید تن ماهی کشور
​هدایت الله میرمرادزهی در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 330 شناور صیادی شامل 930 فروند لنج و یک هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی در چابهار و کنارک فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه صیادان در قالب 34 تعاونی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند افزود: سال گذشته بیش از 250 هزار تن ماهی و میگو در چابهار و کنارک صید شد که این میزان در هشت شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از 100 واحد تولیدی صنایع شیلاتی در آب های ساحلی سیستان و بلوچستان عرضه شده است.
مدیر کل اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: 11 بندر ماهی گیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در چابهار و کنارک وجود داردو  بیشتر بنادر صیادی در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک با قدمت بیش از 20 سال برای رونق صید و صیادی و فعالیت بهتر نیاز به لایروبی، ساخت ایستگاه آتش نشانی، بهسازی و زیباسازی، روشنایی محوطه و آسفالت راه ورودی و خروجی دارند.
وی با اشاره به فعالیت های صنعتی در این زمینه اذعان کرد: 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی در چابهار و کنارک وجود دارد و این مناطق از ایران اسلامی تامین کننده بیش از 70 درصد تن ماهی کشور هستند.
وی سرمایه گذاری صیادان در خصوص پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو در سایت های گواتر و رودیک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای آبزی پروری است و می تواند سودآوری خوبی برای سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشد.
​انتهای پیام/ک
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 450999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *