روستای رمین چابهاربرگزیده ‌جشنواره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی شد

23 دی 1396 ساعت 8:05

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار گفت: روستای رمین با همت و تلاش، در دومین جام باشگاه های كتابخوانى کشور، برگزيده شد.


محمدامین محمدی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در آیین اختتامیه دومین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور که در تالار باغ کتاب تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، باشگاه " با بال‌های کتاب در آسمان دانایی" روستای رمین چابهار به سرپرستی عبدالحکیم بهار فعال فرهنگی این روستا به‌عنوان باشگاه برگزیده شایسته تقدیر شد.

وی افزود: در این جشنواره هم‌چنین از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار به‌عنوان نهادی فعال در امر جذب باشگاه‌های کتاب‌خوانی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

به گفته مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار؛ جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی روشی ترغیبی برای مشارکت و جذب کودکان و نوجوانان در مطالعه کتاب است که از اردیبهشت‌ماه 96 آغاز شد و شهرستان چابهار و به‌ویژه روستای رمین با بیش از 25 باشگاه کتاب‌خوانی در استان و کشور پیشتاز است.

وی بیان کرد: روستای رمین روستای برتر کتاب و کتاب‌خوانی در کشور است و در سال 93 به‌عنوان روستای برتر کتاب کشور معرفی‌شده است.

محمدی با اشاره به علاقه زیاد مردم و صیادان رمین به کتاب، افزود: در سال 94 نیز طرح کتاب دار این روستا از میان 800 طرح کشوری به‌عنوان 10 طرح برتر دوستدار کتاب انتخاب‌شد.

حکیم بهار نویسنده و شاعر خوش‌ذوق این روستا به دلیل علاقه زیادی که به کتاب و کتاب‌خوانی دارد یکی از اتاق‌های خانه خود را تبدیل به کتاب‌خانه محلی کرده که با استقبال زیاد مردم روبه‌رو شده و به‌عنوان طرح برتر دوستدار کتاب معرفی‌شده است.

انتهای پیام/ ف


کد مطلب: 450996

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450996/روستای-رمین-چابهاربرگزیده-جشنواره-جام-باشگاه-های-کتاب-خوانی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir