۰

به رویکرد رسانه‌ها در خصوص فاجعه تصادف نفت‌کش ایران انتقاد جدی وارد است

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از رویکرد رسانه‌ها در مقابل فاجعه تصادف کشتی نفت‌کش کشورمان انتقاد کرد.
به رویکرد رسانه‌ها در خصوص فاجعه تصادف نفت‌کش ایران انتقاد جدی وارد است
به گزارش چهاربهاران، سیدجعفر سجادی پارسا گفت: فاجعه تصادف کشتی نفتکش و مفقود شدن ۳۲ دریانورد که ۳۰ نفر از آنها هموطنان ما بودند نه تنها باعث نشد برنامه‌های عادی رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها قطع شود بلکه حتی این حادثه در صدر اخبار کشورمان هم قرار نگرفت.

وی با یادآوری این‌که در حادثه مشابه آن و در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و از دست رفتن آتش‌نشانان قهرمان، رسانه‌ها تا مدتی برنامه‌های عادی خودشان را قطع کردند، افزود: در آن حادثه شاهد پخش زنده حادثه و مصاحبه با مسئولین و مردم از طریق رسانه ها بوديم و تمام کشور بر ابعاد آن فاجعه متمرکز شده بود.

عضو هیات علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: در حادثه مربوط به نفت‌کش از بین مسئولان فقط رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر عامل شرکت ملی نفت‌کش در رسانه حاضر شدند. کاش در شرایطی که خانواده‌های دریانوردان مفقودشده در التهاب به‌سر می‌برند مسئولان بلندپایه هم پیام می‌دادند و يا مصاحبه می‌کردند.

این دريانورد تاکید کرد: حتی مردم در کوچه و خیابان خیلی در جریان این واقعه نیستند که این امر نشان می‌دهد قشر دریانورد مظلوم واقع شده و حتی در این شرایط هم با آنها در حد کارگران معدن و آتشنشانان رفتار نمی‌شود.

سجادی پارسا خاطرنشان کرد: جامعه دریایی کشور باید به این رفتار عکس‌العمل نشان داده و آسیب‌شناسی کند که چرا اینقدر فرهنگ دریایی برای مردم و مسئولان غریبه است؟ چرا دریانوردان شجاع کشور که فرسنگ‌ها دور از خاک وطن در دل دریا در حین انجام وظیفه دچار سانحه شده‌اند، به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند؟

وی افزود: تاسف‌بار است در شرایطی که  هنوز خبری از سرنوشت دریانوردان در دست نیست رسانه‌ها به بیمه بار و بدنه کشتی و هزینه‌های آلودگی پرداخته‌اند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی گفت: به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ دریایی کشور ضمن تشکر از جناب راستاد و همکارانشان و نیز پرسنل دریایی شرکت ملی نفت‌کش ایران و دیگر ارگان‌های دریایی که پیگیر این سانحه بوده‌اند برای سلامتی همه دریانوردان به‌ویژه پرسنل مفقود شده در این فاجعه دعا می‌کنم و امیدوارم خداوند به خانواده‌های این عزیزان صبر عطا کند.

گفتنی است بر اساس بررسی های انجام شده تاکنون مشخص شده که چهارنفر (ميلاد عنایتی، حسین جهانی هل آباد یکی از دو افسر دوم نفتکش، مجید قصابی عروجی کاپیتان نفتکش، احسان ابولی قاسم آبادی دومین افسر دوم نفتکش) از ۳۰ نفر دریانورد مفقود شده در سانحه نفتکش ایرانی از فارغ التحصیلان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار هستند.

انتهای پیام/ ف
 
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 450989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *