گردشگری و مسافرت دریایی چابهار دستخوش ناتوانی و کم کاری اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

20 دی 1396 ساعت 13:14

معاون مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان در آذر ماه 96 در بازدید اصحاب رسانه از توقف خط دریایی چابهار مسقط بیش از 9 ماه از سال جاری خبر داد و و عدم پرداخت یارانه را دلیل بر این پس رفت موقعیتی عنوان کرد که باز هم جای تامل دارد.


به گزارش چهاربهاران بر طبق دانشنامه جغرافیایی، مسقط به عنوان پایتخت کشور عمان قرار دارد و دارای جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر می باشد که در صورت برقراری ارتباط دریایی و ورود گردشگران عمانی به چابهار با این ظرفیت از جمعیت می تواند تحولی شگرف در صنعت گردشگری چابهار ایجاد کند.
سید حسن ابراهیمی با اشاره به هزینه کرد ۵ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوری برای ساخت و تجهیز این بندر و ایجاد تأسیسات ایکس ری و بازرسی برای سفرهای دریایی خارجی در بندر شهید کلانتری برای توسعه گردشگری و سفر دریایی گفته بود ایجاد این تجهیزات سبب شد تا حداکثر زمان مورد نیاز برای بازرسی و کنترل پاسپورت و روادید و ورود و خروج مسافران از مرزهای دریایی کشور به حداکثر ۲ ساعت کاهش یابد با این حال بیش از ۹ ماه است که خط دریایی چابهار ـ مسقط متوقف و درنتیجه بهره برداری از تأسیسات بندر شهید کلانتری متوقف شده است.
به گفته وی سازمان بنادر ودریانوردی هیچ درآمدی از گردشگری و سفرهای دریایی ندارد و حتی در سال گذشته یک میلیارد تومان به بخش خصوصی یارانه داد تا موضوع گردشگری دریایی و ایجاد خط دریایی مسقط ـ چابهار اجرایی شود ولی هیچ اتفاقی حاصل نشد.
به گفته ابراهیمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه، گمرک، شرکت کشتیرانی، مرکز قرنطینه باید گردشگری دریایی چابهار رونق ببخشند و اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تقصیری در این کم کاری ندارد.
حال این سوال پیش می آید اگر مشکل کمبود هزینه ها بوده چرا اداره بنادر و دریانوردی یک میلیارد تومان به بخش خصوصی و پنج میلیارد تومان برای تجهیز بندر در این خصوص هزینه کرده است پس این وسط نیازی به یارانه ارگان های ذیر ربط برای توسعه این پروژه نبوده است و طبق گفته معاون اداره بنادر و دریانوردی چابهار اگر سازمان میراث، وزارت امور خارجه و ... باید این صنعت را رونق ببخشند پس چرا دولت این ارگان را به عنوان متصدی این امر انتخاب کرده است؟
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450986

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450986/گردشگری-مسافرت-دریایی-چابهار-دستخوش-ناتوانی-کم-کاری-اداره-بنادر-دریانوردی-سیستان-بلوچستان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir