۰
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح کرد:

واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع تولیدی بدون عوارض گمرکی

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز برای صنایع تولید داخلی بدون عوارض گمرکی از منطقه آزاد چابهار واردات می شود.
واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع تولیدی بدون عوارض گمرکی
به گزارش چهاربهاران عبدالرحیم کردی طی جلسه ای در منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: امکان ثبت و راه‌اندازی انواع بانک و بیمه داخلی و خارجی و نمایندگی، امکان استفاده از نیروی کار خارجی تا سقف 10 درصد، معافیت 20 ساله بر درآمد و دارایی‌ها و سود حاصله، امکان تبدیل ارزهای مختلف بدون محدویت، واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع بدون عوارض گمرکی، صادرات محصولات مختلف بدون تشریفات دست و پاگیر و همچنین امکان 100 درصد مالکیت خارجی شرکت ثبت شده در منطقه آزاد از مزایای سرمایه‌گذاری در چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور می باشد.
​وی با اشاره به ثبت شرکت های خارجی در چابهار افزود: در حال حاضر افغانستان با 164 شرکت بیشترین تعداد ثبت شرکت خارجی در منطقه آزاد چابهار را دارا می باشد و بعد از آن به ترتیب پاکستان با 61 شرکت، هند با 22 شرکت و چین با 19 شرکت در رده‌های بعدی بیشترین تعداد شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد چابهار قرار دارند.
​کردی سرمایه گذاری خارجی در چابهار را ورود ارز به کشور دانست و تصریح کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون 53 میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند بر این مبنا برای افزایش سرمایه ها سازمان منطقه آزاد چابهار برای تسهیل زمینه‌های ورود سرمایه‌گذاران،‌ تنها در 2 روز کاری به ثبت شرکت در سطح منطقه اقدام می‌کند.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 354 شرکت خارجی توسط سرمایه‌گذارانی از 47 کشور در منطقه آزاد چابهار به‌ ثبت رسیده است و در مجموع 3 هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی با سرمایه‌گذاری 11 تریلیون ریال و اشتغال‌زایی بیش‌از 13 هزار نفر در منطقه آزاد چابهار به‌ ثبت رسیده است.
​انتهای پیام/ک
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 450973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *