چابهار عناوین صیاد نمونه ماهیان صنعتی و پرورش دهنده میگوی نمونه کشور را کسب کرد

17 دی 1396 ساعت 12:53

عبدالغنی بلوچ و حبیب آرزو از شهرستان چابهار به ترتیب به عنوان صیاد نمونه ماهیان صنعتی و پرورش دهنده میگوی نمونه کشور انتخاب شدند.


به گزارش چهاربهاران، در سی‌و دومین مراسم انتخاب نمونه‌های برتر کشاورزی صیاد نمونه ماهیان صنعتی و پرورش دهنده میگوی نمونه کشور از استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار لوح تقدیری از وزیر جهاد کشاورزی دریافت کردند.

عبدالغنی بلوچ با صید 200 تن ماهی در سال به عنوان صیاد نمونه زیر بخش دام، طیور و آبزیان در سی و دومین دوره انتخاب نمونه های ملی بخش کشاورزی کشور معرفی شد.

این صیاد نمونه با 44 سال سن از صیادان منطقه رمین است که در سال 95 موفق به صید 200 تن ماهی صنعتی شده و در برداشت ماهی از ذخایر بین المللی اقیانوس هند برای کشور مان ایفای نقش کرده است.

این صیاد نمونه چابهاری با رعایت کامل قوانین و مقررات در بندر و اسکله، حضور فعال در برنامه ها و دوره های آموزشی ترویجی و مهارتی صیادی، همکاری کامل با فرماندهی حفاظت منابع آبزیان شهرستان برای برخورد با صیادان متخلف، استفاده و به کارگیری مناسب از تجهیزات و ابزار ناوبری شامل اکوساندر و بی سیم، استفاده از نیروهای بومی و ماهر، مدیریت مطلوب در شناور برای حفظ کیفیت محصولات صید شده از مهم ترین شاخص هایی بود که به عنوان صیاد برتر معرفی شد.

 حبیب آرزو از پرورش دهندگان میگو در سایت گواتر چابهار با تولید 5/5 تن میگو در هکتار با هواده و سه تن در هکتار بدون هواده به عنوان پرورش دهنده نمونه میگوی کشور انتخاب شد.

حبیب آرزو با 38 سال سن ازپرورش دهندگان میگوی گواتر در نقطه صفر مرزی کشور می باشد که سنوات زیادی در این خطه مشغول به پرورش میگو و ایجاد اشتغال است.

وی در سال گذشته میزان 90 تن میگو در سطح کشت 8/30 هکتار برداشت کرد.

شاخص های انتخاب وی به عنوان پرورش دهنده نمونه کشوری؛ به کارگیری و اشتغال نیروهای بومی منطقه، استفاده از غذای فرموله شده و کنسانتره، کاهش دوره پرورش از 135 روز به 90 روز، برداشت به موقع محصول میگو و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی، شرکت فعال در برنامه ها و دوره های آموزشی ترویجی میگو، رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی در مزارع، تولید پایدار میگوی پرورشی با توجه به رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی و بهداشتی است.

انتهای پیام/ ف


کد مطلب: 450967

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450967/چابهار-عناوین-صیاد-نمونه-ماهیان-صنعتی-پرورش-دهنده-میگوی-کشور-کسب

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir