۰
رئیس گروه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان:

مرمت ساختمان پست قدیمی چابهار/ پیشرفت فیزیکی 75 درصدی بنای تاریخی چابهار

رئیس گروه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان از مرمت ساختمان پست قدیمی چابهار خبر داد.
مرمت ساختمان پست قدیمی چابهار/ پیشرفت فیزیکی 75 درصدی بنای تاریخی چابهار
به گزارش چهاربهاران،  عدنان حسینی اظهار کرد: بنای تاریخی پست چابهار یکی از بناهای مهم در حاشیه سواحل دریای مکران است و از قدیمی ترین بناهای سنگی در شهرستان چابهار است.

وی افزود: کاربری اولیه این بنا در گذشته به عنوان تلگراف خانه بوده و قبلا به این نام معروف بود و با گذشت زمان اداره پست در این بنا مستقر شد. 

رئیس گروه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر ساختمان پست قدیم چابهار در حال مرمت است و تاکنون مرمت آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: مهمترین برنامه برای مرمت این بنا درسال جاری مرمت و ساماندهی فضاهای داخلی و بیرونی مطابق طرح است.

حسینی بیان کرد: اجرای تاسیسات برقی، ترمیم و تعویض درب و پنجره های چوبی مطابق فرم اولیه و آجرفرش پشت بام از دیگر برنامه های مرمت این اثر تاریخی است.

رئیس گروه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرمت ساختمان پست قدیم چابهار از مهمترین اقدامات مرمتی در سال جاری بوده که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال اجراست. 

ساختمان قدیم پست توسط انگلیسی ها در سال 1867 میلادی احداث شد که در کارهای تلگرافی و دریانوردی مورد استفاده قرار گرفت، تا چند سال پیش اداره پست شهرستان در آن ساختمان مستقر بوده 18 شهریور سال 71 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، ساختمان پست دارای پنج مجموع ساختمان است که ساختمان اصلی آن نبش خیابان اصلی و چهار ساختمان دیگر آن اطراف ساختمان اصلی که هم اکنون در محدوده اداره مخابرات شهرستان میباشد.

انتهای پیام/ف
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 450960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *