۰

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار تبعات ایجاد کرده در منطقه را پاسخگو باشد

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار با تبعات ایجاد کرده در منطقه باید پاسخگو باشد و مدیر عامل سازمان دلیل عدم کمک رسانی مناسب به بخش های مختلف جامعه را بیان کند.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار تبعات ایجاد کرده در منطقه را پاسخگو باشد
عبدالواحد بزرگ زاده در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: برخی مسئولین به جای عمل کردن به وظایف تنها شعار می دهند امروز در چابهار با وجود منطقه آزاد مهاجرت های غیرقابل پیش بینی از نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده است به طوری که سرمایه داران با ورود به چابهار با استفاده از موقعیت خوب منطقه کسب درآمد کرده اند و مراکز اصلی شهر را در اختیار گرفته اند به طوری که مهاجران روستاهای چابهار به دلیل بضاعت کم در حاشیه شهر اسکان یافته و از حداقل امکانات یا بدون تجهیزات معیشتی زندگی می کنند.
​وی با اشاره به رشد حاشیه نشینی در چابهار افزود: مشاهده نشد است که منطقه آزاد کمک رسانی قابل ملاحظه ای به حاشیه نشینان کند به طوری که در حال حاضر مردم بومی چابهار با مشکلات بیکاری و فقر دسته و پنجه نرم می کنند و این ها همه تبعات وجود منطقه آزاد چابهار است که مدیر عامل مربوطه باید پاسخگو باشد.
​وی استفاده از آب شرب چابهار را توسط منطقه آزاد ناروا دانست و ادامه داد: اگرمنطقه آزاد به مردم محروم کمک نمی کند باری بر دوششان هم نباشد وقتی که آب مختص مردم چابهار از آب شیرین کن کنارک به صورت جیره بندی در اختیار شهروندان قرار می گیرد چه لزومی دارد منطقه آزاد چابهار با سرمایه های کلان در دسترس از این آب شرب استفاده کند، چرا اقدام به تهیه آب شرب برای خود نمی کند.
​امام جمعه موقت اهل سنت چابهار تاکید کرد: مردم چابهار امروز از وضعیت رفاهی خود گله مندند و مسئولین به جای شعار های توخالی به وظایف قانونی خود عمل کنند، مردم نیاز به ترحم ندارند چراکه این سرمایه های در اختیار مسئولان حق مردم است و آنها تنها مسئول هزینه کردن در حیطه رفاه مردم می باشند.
​مولوی بزرگزاده خاطرنشان کرد: اگر هزینه ای به مناطق آزاد و یا ادارات دیگری مانند بنادر تخصیص می یابد برای توسعه مردم همان منطقه است ولی امروز تبعات ناشی از وجود این ادارات چند برابر سودهی آن بوده است به طوری که تبلیغات گسترده عوامل مقامات بومی چابهار در خصوص گردشگری و استراتژیک بودن منطقه نه تنها باعث رشد منطقه نشده است بلکه باعث بروز مهاجرت ها و افزایش مشکلات رفاهی، اجتماعی و اقتصادی شده است.
​انتهای پیام/ک 
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 450918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *