عدم لایروبی اسکله بریس از ١٠ سال گذشته

5 دی 1396 ساعت 10:24

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: به تاخیر افتادن یک ساله تخصیص اعتبار برای لایروبی سه بندر صیادی در سیستان وبلوچستان زندگی صیادان را با مشکل مواجه کرده است.


 هدایت لله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران با اشاره به نیاز فوری سه بندر صیادی چابهار وکنارک به لایروبی اظهار کرد:  سه بندر هفت‌تیر، بریس و رمین با تکمیل مطالعات قراربود تاقبل از پایان سال ٩٥ لایروبی شوند که متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لایروبی آن‌ها هنوز انجام نشده است.
 وی اعتبارلازم برای لایروبی این بنادر را ٣٠ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این سه بندر در وضعیت بحرانی می باشند و صیادان آن ‌ها با مشکلات عدیده ای در رفت و آمد شناورهای خود روبرو هستند به طوری که امکان رفت و آمد شناورهای کلاس لنج در زمان جزر وجود ندارد و حتی در هنگامه مد دریا نیز این شناورها به دلیل گل ولای فراوان در حوضچه های این سه بندر به سختی تردد می کنند.
 به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان ازمیان این سه بندر صیادی، بریس بحرانی‌ترین وضعیت را دارد به طوری که بسیاری از شناورهای صیادی در بریس دست از کار کشیده و برخی به بنادر همجوار کوچ کرده اند چراکه اسکله بریس حدود ١٩ سال پیش لایروبی شده و گل و لای از ٦ سال پیش تاکنون مشکل ساز شده است.
 میرمرادزهی تاکید کرد: حوضچه‌های برخی بنادر صیادی سیستان وبلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض ورود گل ولای فراوان است ولازم است برای جلوگیری از لایروبی‌های پی در پی که نیاز به بودجه بالایی دارد با تخصیص اعتبار ویژه و احداث دستک رسوب گیر در جلو حوضچه‌ها یک بار برای همیشه از مشکل لایروبی رها شوند.
​انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450901

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450901/عدم-لایروبی-اسکله-بریس-١٠-سال-گذشته

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir