۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی:

محور غیراستاندارد چابهار-میلک انتقال گندم هند به افغانستان را به تعویق انداخته است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های ترانزیتی کم عرض، فاقد شانه و قدیمی چابهار ـ میلک انتقال محموله گندم اهدایی هند به افغانستان را به تعویق انداخته است.
محور غیراستاندارد چابهار-میلک انتقال گندم هند به افغانستان را به تعویق انداخته است
به گزارش چهاربهاران عبدالفغور ایران نژاد در بازدید از روند ترانزیتی گندم هند به افغانستان از طریق بندر چابهار اظهار کرد: درحال حاضر بخش اول محموله یک میلیون تنی گندم اهدایی هند به افغانستان به میزان 110 هزار تن گندم در قالب حدود چهار هزار و 700 دستگاه کامیون کانتینر دار از مسیر چابهار- میلک درحال انتقال به افغانستان می باشد.
وی با اشاره به روند کند این انتقال افزود:هرچند پیش‌بینی می‌شود که این محموله 110 هزارتنی در مدت سه ماه به افغانستان منتقل شود اما با توجه به شرایط نامناسب و تک بانده بودن جاده‌های ترانزینی چابهارـ میلک مدت زمان بیشتری برای انتقال این محموله صرف می شود.
نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چابهار با اهمیتی ملی و فراملی مناسب نیست که دارای جاده‌هایی کم عرض، فاقد شانه و قدیمی با عمر بیش از 40 سال باشد درصورتی محورهای مواصلاتی و ترانزینی چابهار به دلیل وجود بندری با هشت میلیون تن ظرفیت دارای پرترافیک ترین راههای سیستان وبلوچستان می باشد.
ایران نژاد تصریح کرد: در جاده‌های نامناسب ترانزیتی چابهار به دلیل کم عرض بودن هر روز حوادث ناگوار رانندگی و کشته و زخمی شدن هم وطنان مان اتفاق می افتد و این درحالی است که به علت کمبود اعتبارات، احداث بزرگراه چابهارـ میلک ھنوز به مناقصه گذاشته نشده است؛ درصورتی که بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد:هرچند در مرحله اول بهسازی 40 کیلومتر از چابهارـ میلک در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور است اماباتوجه به حجم ترافیکی که قرار است با جذب بار و ترانزیت در بندر چابهار صورت گیرد باید هرچه سریعتر عملیات بهسازی و دو باند شدن جاده ترانزیتی چابهارـ زاهدان به طول 700 کیلومتر آغاز شود تا به مراتب با تخصیص اعتبار کامل شود.
​انتهای پیام/ک
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 450842
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *