۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

یک دهه انتظار برای دوبانده شدن راه های ترانزیتی چابهار/انتقال اداره کل پایانه و حمل ونقل به چابهار

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح فاز نخست بندر چابهار تاکنون هیچ برنامه ای برای راه‌های ترانزیتی به بندر چابهار تدوین نشده است و با این روند تا 10 سال دیگر هم هیچ اتفاقی برای دو بانده شدن راه‌ها نمی‌افتد بنابراین نیاز است تا اداره کل پایانه و حمل ونقلبه چابهار منتقل شود.
یک دهه انتظار برای دوبانده شدن راه های ترانزیتی چابهار/انتقال اداره کل پایانه و حمل ونقل به چابهار
به گزارش چهاربهاران عبدالغفور ایران نژاد در حاشیه بازدید از محورهای چابهار با اشاره به افتتاح فاز نخست بندر چابهار و ضرورت دو بانده شدن جاده ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر اظهار کرد: چابهار دارای بندر استراتژیک و متصل به آب‌های اقیانوسی است و باید راه‌های مواصلاتی آن ظرفیت جابجایی، حجم بالای کالا و مسافر را داشته باشد.
وی افزود: مسیر ترانزیتی چابهار به میلک سیستان برای تردد حجم بالای کامیون‌ها و ترانزیت مناسب نیست و باید هر چه سریع تر به بزرگراه تبدیل شود در صورتی که مشاده می شود محور ایرانشهر به نیکشهر، چابهار و کنارک به جاسک از پرترافیک ترین راه‌های سیستان وبلوچستان می باشد که به دلیل کم عرض بودن جاده هر روز هدف حوادث ناگوار رانندگی و کشته و زخمی شدن هم وطنان مان قرار می گیرد.
وی با اشاره با تاثیر ترانزیت بر اقتصاد کشور عنوان کرد: راه مناسب، یکی از محورهای توسعه و پیشرفت هر منطقه است و باید وزارت راه و شهرسازی مطالعات دقیق و کارشناسی برای تردد آسان کامیون‌های باری چابهار- افغانستان و آسیای میانه انجام دهد.
ایرانژاد با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به چابهار تاکید کرد: افتتاح بندر شهید بهشتی برگ زرینی از خدمات نظام به مردم محروم سیستان وبلوچستان است و چابهار آینده درخشانی برای توسعه خواهد داشت و نیاز است هر چه سریع تر اداره کل پایانه‌های حمل و نقل جنوب استان در این شهرستان مستقر شوند تا سرمایه گذاران مسیر 700 کیلومتری را طی نکنند.
وی اذعان کرد: تا این لحظه هیچ فکری برای راه‌های ترانزیتی به بندر چابهار نشده است و تا 10 سال دیگر هیچ اتفاقی برای دو بانده شدن راه‌ها نمی‌افتد.
نماینده مردم چابهار خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های اینترنت و برق در مرز ریمدان، صدور مجوز به چهار هزار قایق صیادی پشت نوبت، تکمیل آبرسانی به 438 روستای چابهار، آسفالت بیش از سه هزار کیلومتر راه خاکی، اجرای طرح هادی در 900 روستا، احداث پنج هزار و 700 کلاس درس جدید، استخدام چهار هزار معلم، ساخت 400 خانه بهداشت و مرکز بهداشتی- درمانی و افزودن حداقل یک هزار تخت بیمارستانی جدید شد.
​انتهای پیام/ک
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 450817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *