۰

کمترین امکانات درمانی در شهری که بیشترین رای را به دولت دوازدهم داد

گزارشی از وضعیت وخیم درمانی در چابهار، یکی از شهرهایی که بیشترین آرا شهرستانی را در سبد انتخابات دولت دوازدهم انداختند.
کمترین امکانات درمانی در شهری که بیشترین رای را به دولت دوازدهم داد
به گزارش چهاربهاران وضعیت نامطلوب درمانی در چابهار به حدی ست که تنها حضور در بین مردم شهرستان و کمی پرس و جو، گلایه ها و نارضایتی های مردم را به وضوح نشان خواهد داد و به گفته فرماندار ویژه چابهار مردم این شهرستان از کمترین میزان خدمات درمانی در مقایسه با میانگین کشوری در حوزه بهداشت و درمان رنج می برند.
​در حال حاضر بیمارستان 158 تخت خوابی چابهار باید جواب گوی 700 هزار نفر جمعیت مراجعه کننده به بیمارستان چابهار باشد و این در حالی ست که نبود آب لوله کشی در 438 روستا و کمبود بهداشت باعث افزایش بیماری های مربوط به حوزه بهداشت و درمان شده است.
​این مشکلات در حالی در بین مردم چابهار گسترده شده است که تنها بیمارستان چابهار نیز علاوه بر کمبود تخت خواب به گفته رئیس بیمارستان 440 میلیارد ریال از بیمه ها طلب کار است و با کمبود منابع مالی برای افزایش کیفیت خدمات دهی بیمارستان مواجه می باشد.
​به گفته یکی از کارگران خدماتی این بیمارستان از اول امسال بیمه او و همکارانش واریز نشده است و این درحالی ست که تنها با حقوق 8 میلیون ریالی در سه شیفت صبح، ظهر و شبانه از ساعت هفت تا دو، دو تا هشت و هشت شب تا بامداد کار می کنند که به تنهایی پرداخت نشدن حق الزحمه قانونی کارگران خدمات نظافتی انگیزه کار کردن را از آنها گرفته و کیفیت خدمات رسانی بیمارستان را کاهش داده است.
​رئیس تنها بیمارستان شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: بیمارستان ما از لحاظ تجهیزات و امکانات یکی از بهترین بیمارستان های جنوب شرق کشور می باشد ولی با توجه به جمعیت بالای شهرستان، ظرفیت کنونی بیمارستان با 158 تخت خواب جواب گوی مناسبی برای عموم مردم نیست و با کمبود تخت خواب مواجه می باشد.
​سعید اتون افزود: این مشکلات درمانی در حالی رفع نشده است که بیمه های مرتبط با بیمارستان 440 میلیارد ریال بدهی شان را به بیمارستان پرداخت نکرده اند و اگر نصف این مبلغ پرداخت شود کیفیت خدمات دهی بیمارستان ارتقا خواهد یافت.
​رئیس اداره کار چابهار در گفت و گو با چهاربهاران عنوان کرد: طبق قوانین کار کشور هر نهاد که اقدام به بکار گیری فردی طبق ساعت کاری کند موظف است بیمه شخص را واریز و حقوق اداره کار شخص بکار گرفته را پرداخت نماید ولی بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار بیمه 22 نفر از کارگران را طبق موعد مقرر پرداخت نکرده است و اخطاریه در این خصوص صادر و ارسال شده است.
​عبدالله امیریان افزود: کارگران بیمارستان باید سقف حداقل حقوق 11 میلیون ریال را دریافت کرده و بیمه کارگران به طور مرتب پرداخت شود که متاسفانه واریز بیمه 22 نفر از اول امسال تحقق نیافته است.
​مشاور عالی و دستیار جوان نماینده مردم چابهار، کنارک نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: جمعیت 700 هزار نفری از جاسک هرمزگان تا راسک سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود امکانات درمانی به بیمارستان چابهار مراجعه می کنند و طبق شاخص های درمانی این جمعیت نیازمند بیمارستانی با یک هزار و 300 تخت خواب است در حالی که بیمارستان کنونی چابهار دارای 158 تخت خواب می باشد و این یعنی وضعیت کنونی چابهار چیزی معادل یک دهم میانگین شاخص استاندارد درمان کشور می باشد.
​عادل شجاعی افزود: بیمارستان 540 تخت خوابی چابهار که وعده ساخت آن توسط وزیر بهداشت داده شد هنوز محقق نشده است به طوری که از سویی تخصیص اعتبار آن صورت نگرفته است و از سوی دیگر جانمایی زمین با اختلافات بین سازمان منطقه آزاد چابهار و استانداری سیستان و بلوچستان با تعامل حل نشده است به گونه ای که مردم در این کمبودها و عدم تعاملات غیرکارشناسی شده در رنج به سر می برند.
​وی در خصوص بیمارستان های مورد نیاز جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به میانگین درمانی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان 540 تخت خوابی برای چابهار، 64 تخت خوابی در پلان، 96 تخت خوابی در قصر قند، 220 تخت خوابی در کنارک و 32 تخت خوابی در زرآباد مورد نیاز است که کمبودات درمانی در این مناطق به علت نبود این بیمارستانها با این ظرفیت تخت خواب احساس می شود.
​انتهای پیام/ک
 
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 450789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *