۰
برای نخستین بار در حال برگزاریست؛

آموزش قایقرانی برای بانوان استان در چابهار

برای نخستین بار دوره آموزش قایقرانی بانوان استان در شهرستان چابهار درحال برگزاری است.
آموزش قایقرانی برای بانوان استان در چابهار
مسئول برگزاری دوره آموزشی قایقرانی بانوان به خبرنگار چهاربهاران، گفت: این استان از ظرفیت‌های ساحلی و آبی فراوانی بهره می‌برد که متاسفانه تا به امروز برای توسعه رشته قایقرانی و کاناپلو از آن استفاده نشده است و در پی آن نیز بانوان استان از حضور در این رشته پر مخاطب محروم مانده اند.

فاطمه علیداد افزود: طی سال‌های 84 تا 88 با تعامل ایران‌نژاد رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب وقت استان از فدراسیون لوازم مورد نیاز برای توسعه این رشته در استان فراهم شد اما از این امکانات برای توسعه رشته‌های زیر مجوعه قایقرانی استفاده نشد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این دوره آموزشی با توجه به قایق‌های موجود چندان مشکل سخت افزاری وجود نداشت اما مکان برگزاری دوره مشکل پیش روی بانوان بود که با تعامل دانشگاه دریانوردی، سایت قایقرانی این دانشگاه در اختیار قرار گرفت و جمعی از بانوان علاقه مند در حال گذراندن دروه‌های آموزشی هستند اما با توجه به قابلیت‌های استان ثبت نام همچنان ادامه دارد و افرادی که دیرتر اقدام می‌کنند برای رسیدن به سطح کلاس مدتی به صورت خصوصی آموزش داده می‌شوند و پس از آن همراه دیگر بانوان می‌توانند قایقرانی کنند.

به گفته علیداد؛ استان سیستان و بلوچستان با توجه به مرزی بودن، یکی از حافظان کشور است که برای حفظ تمامیت ارزی کشور ابتدا به تربیت مادران ورزشکار و قوی در مناطق مرزی نیاز است از این رو باید ورزش بانوان در استان‌های مرزی بیشتر مورد توجه باشد.

مسئول برگزاری دوره آموزشی قایقرانی بانوان استان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی از 13 آذر ماه در رده‌های سنی مختلف آغاز شد و در پایان دوره نیز طی طرح استعدادیابی پیش بینی شده بانوانی که استعداد لازم برای رقابت داشته باشند شناسایی می‌شوند و در قالب تیم استان برای رقابت‌های مختلف معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ ف
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 450781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *