۰
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

منطقه آزاد چابهار برای توسعه ملی و منطقه ای ظرفیتی بزرگ در کنار بندر شهید بهشتی

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان و ظرفیت های منطقه آزاد چابهار پشتوانهبزرگی برای بندر شهید بهشتی است و اتصال این دو ظرفیت بزرگ در کنار هم، برای توسعه ملی و منطقه ای
منطقه آزاد چابهار برای توسعه ملی و منطقه ای ظرفیتی بزرگ در کنار بندر شهید بهشتی
​عبدالرحیم کردی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: چابهار بهینه ترین مسیر اتصال آسیای میانه به بازارهای جهانی است و این بندر می تواند در دیپلماسی اقتصادی منطقه تغییر دهنده قواعد بازی در مبادلات بین المللی باشد.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار دو صنعت بزرگ پتروشیمی و فولاد را داراست افزود: صنایع پتروشیمی با ۸.۵ میلیون تن و صنعت فولاد با حدود ۱.۶ میلیون تن درسال در مجموع می تواند ۱۲ تن رفت و برگشت مواد مربوطه را برای بندر شهید بهشتی داشته باشد.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوامع محلی با استفاده از ظرفیت خوب دانشگاهی و مهارت آموزی رایگان برای حضور بومیان در صنایع منطقه آزاد چابهار از دیگر اهداف و ماموریت های اجتماعی سازمان است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: چابهار دروازه ورود به ایران است، در آغاز ورود به ایران شما به چابهار ورود پیدا می کنید سواحلی بسیار زیبا پر از شن های طلایی، سرزمین لاک پشتها، گله دلفین، کوه های مریخی و همچنین زیبایی های کویری و دشتی و در واقع هر آنچه زیبایی در دنیا قابل تصور است شما می توانید در چابهار تجربه کنید.
کردی تشریح کرد: چابهار سرزمین تجارت، تولید و اقتصاد است و آنچه که در حال حاضر برای چابهار هدف گذاری شده قطعا آینده ای بسیار متفاوت با همه بنادر اقیانوسی و غیر اقیانوسی پیش بینی می کند.
کردی خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است که چابهار یک تقاطع و چهار راهی است که تمام ابزارها در یک نقطه براساس طرحهای توسعه ای پیش بینی شده است و هموطنان برای تفریح، گردش، اقتصاد و اشتغال می توانند در این نقطه برنامه ریزی کنند.
انتهای پیام/ک
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 450773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *