۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

عدم هماهنگی میان دستگاه های اجرایی عامل عدم جذب سرمایه گذاران در سواحل مکران

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند توسعه پس کرانه در بندر چابهار روند کندی دارد اما انتظار می‌رود تا دو سال آینده رشد اقتصادی در چابهار چشم گیر شود و این نیازمند هماهنگی بیشتر مدیران ادارات می باشد.
عدم هماهنگی میان دستگاه های اجرایی عامل عدم جذب سرمایه گذاران در سواحل مکران
به گزارش چهاربهاران، عبدالغفور ایرانژاد در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد:عدم ھماھنگی میان دستگاه ھای اجرایی و مشکلات توسعه نیافتگی چالش های عمده سرمایه گذاری وجذب مشتری در سواحل مکران است.
وی در خصوص توسعه سواحل افزود: با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران به ویژه بندر چابهار اما طرح های توسعه ای در این بندر همچنان درگیر روند اداری و کمبود منابع مالی است و بیم آن می‌رود با تعلل در اجرای پروژه های زیرساختی و جذب بار و مشتری در بنادر رقیب ضرر جبران ناپذیری به کشور وارد شود.
وی ادامه داد: روند توسعه بندر چابهار آن قدر با اهمیت است که رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای راهبری روابط خارجی ماموریت دادند تا با سفر به چابهار چالش ها و ناهماهنگی های موجود بر سر راه توسعه این بندر را در قالب راهبری خدمت ایشان تقدیم کنند تا رهبری نیز براساس آن راهبردها، توصیه های لازم را به دستگاه های ذیربط در روند توسعه چابهار ارائه دهند.
نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به اینکه چابهار بندری با ظرفیت های بی نظیر است خاطرنشان کرد: چین سرمایه گذاری زیادی در بندر گوادر پاکستان انجام داده است و می خواهد این بندر را به جاده ابریشم که از چین تا اروپا امتداد دارد متصل کند، این درحالی است که مسیر گوادر-ابریشم مسیری سخت، صعب العبور وبسیار دورتر از مسیر چابهار- ابریشم است بنابراین چینی ها در عین توسعه همه جانبه گوادر نیم نگاهی به چابهار دارند واخیرا نیز برای سرمایه گذاری در زیرساخت های این بندر ابراز تمایل کرده اند چراکه علاوه بر نزدیکی و راحتی دسترسی چابهار به کمربند ابریشم، در گوادر با مشکل زمین و تامین انرژی نیز مواجه می باشند.
ایرانژاد تاکید کرد: باوجود مشکلات زیاد در سر راه توسعه چابهار انتظار می‌رود با تسریع در پروژه های زیرساختی و افتتاح فاز اول پتروشیمی، فولاد، ریل و جاده تا دو سال آینده روند رشد اقتصادی در جنوب سیستان و بلوچستان چشمگیر شود.
​انتهای پیام/ک
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 450743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *