معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه بندر چابهار ثمره عزم جدی نظام برای آبادانی بهتر سواحل مکران است/ ورود 30 میلیون دلار تجهیزات به بندر چابهار

12 آذر 1396 ساعت 15:24

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار و آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل بندری و ریلی ثمره عزم جدی نظام برای آبادانی بهتر سواحل مکران است.


به گزارش چهاربهاران، محمد راستاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور نمایندگان 17 کشور در حال برگزاری است اظهار کرد: ظرفیت بندر چابهار نسبت به گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است و از دو و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن رسیده است.

وی افزود: در بندر چابهار 15 میلیون و 800 هزار متر مکعب لایروبی، استحصال 203 هکتار، پنج کیلومتر دایک حفاظتی و هزار و 700 کیلومتر اسکله انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در مجموع یک میلیارد دلار برای خرید تجهیزات، زیرساخت ها و زیربناهای بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری شده که در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه های ایران است.

وی تصریح کرد: در سواحل 15 موج شکن با هزینه 260 میلیارد تومان ایجاد شده است تا بستر سرمایه گذاری برای افراد بومی فراهم شود.

راستاد گفت: تخفیف 85 درصدی در انبار داری کانتینرهای صادراتی و تخفیف 75 درصدی در انبار داری کانتینرهای وارداتی در بندر راهبردی چابهار اعمال می شود.

وی ادامه داد: برای حمایت از صاحبان کالا علاوه بر وجود معافیت 10 درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی و 30 درصد تخفیف بر هزینه حمل و جابه جایی (THC) نسبت به سایر بنادر کشور اعمال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تخفیف حمل کانتینر شامل 30 درصد بر عوارض بندری کشتی کانتینر وارده، اعمال تخفیف پلکانی بر اساس حجم به هزینه THC خطوط لاینر و تخفیف هزینه انبارداری، تخفیف بر کالاهای غیر کانتینری شامل 30 درصد برای جابه جایی و انبارداری در مقایسه با سایر بنادر کشور از جمله بسته های تشویقی است که می تواند برای جذب ترافیک کالا و رونق محور شرق کشور تاثیر گذار باشد.

راستاد تاکید کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط برای جابه جایی کالاهای ایران و کشورهای همسایه به سایر نقاط دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است که به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اینک در بندر شهید بهشتی چابهار کشتی های بزرگ اقیانوس پیما و بیش از 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری را دارند که این امر سبب رونق و توسعه اقتصادی در این منطقه می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450729

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450729/توسعه-بندر-چابهار-ثمره-عزم-جدی-نظام-آبادانی-بهتر-سواحل-مکران-ورود-30-میلیون-دلار-تجهیزات

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir