۰
امام جمعه شهرستان کنارک در نماز جمعه این هفته:

نقش مهم نیروی دریایی درتأمین امنیت مرزهای آبی قابل تحسین است

امام جمعه شهرستان کنارک با اشاره به توانمندی و تخصص نیروی دریایی گفت: نقش نیروی دریایی در تأمین امنیت و اقتدار مرزهای آبی کشور غیرقابل انکار و قابل تحسین است.
نقش مهم نیروی دریایی درتأمین امنیت مرزهای آبی قابل تحسین است
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین نعیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته کنارک اظهار کرد: آمادگي نظامي براي حفظ و نگهداشت جامعه از يورش هاي پياپي دشمنان از دغدغه های همیشگی کشور است.

وی افزود: نیروی دریایی نقش مهمی در تأمین امنیت آب ها و مرزهای آبی کشور ایفا می کند.

امام جمعه کنارک با اشاره به حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد جهان بیان کرد: خودباوری و اعتماد به توانمندی داخلی به همراه ولایت پذیری و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت محض از دستورات رهبر معظم انقلاب، ایران را در تمام مسیر‌ها استوار و جاودانه ساخته است.

وی ادامه داد: در زمان پيامبر(ص) در نخستين هشدار باش ها به مردم از روش هشدار هاي جنگي استفاده مي کردند که اگر خبري از هجوم و يورش دشمن دهد براي دفاع و آمادگي نظامي خود را مهيا مي سازند که هشدار باش پیامبر نسبت به آخرت و خشم الهي همانند هشدار باش جنگي و يورش دشمنان به خاک و مرز است.

حجت السلام نعیم بامری گفت: زبان هم می تواند انسان را به بهشت برساند هم به جهنم هرآنچه که از زبان انسان خارج می شود اخلاق یک فرد را نشان می دهد؛ ایمان انسان بستگی به زبان انسان دارد.

وی عنوان کرد: تنها چیزی که نیاز به مقدمه و خرج و مخارج ندارد زبان است انسان با استفاده از زبان ایمان خود را در سهل انگاری از دست می دهد یک فرد باید خصوصیات یک انسان با تقوا را داشته باشد.

امام جمعه کنارک خاطرنشان کرد: تقوا به معناي حفظ و نگهداشت خويشتن از چيزي است که از آن مي هراسد؛ از اين رو بيش ترين کاربرد اين واژه در زمان جاهليت در حوزه جنگ و مباحث پيراموني آن است، وقايع از جنگ و آسيب هاي احتمالي آن هدف اصلي مردماني بود که هر آن در معرض خطر و هجوم اقوام و قبايل پيراموني بوده اند.

 جانشین منطقه سوم نیرویی دریایی کنارک در سخنرانی خود در رابطه با روز نیروی دریایی گفت: به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران و به ویژه مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریائی و هوائی ارتش عراق در هفت آذر ۱۳۵۹، با تأیید آیت الله روح‌الله خمینی، روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

مهدی خلج امیری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) یکی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت حفاظت و حراست از آب‌های سرزمینی، فلات‌قاره و مناطق انحصاری، اقتصادی و جزایر جمهوری اسلامی ایران کشور در برابر هر گونه تجاوز نظامی خارجی را برعهده دارد.

وی افزود: با شروع جنگ ایران و عراق، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهاجم نیروهای عراق غافلگیر نشدند، بلکه در هفتم آذرماه ۱۳۵۹ با عملیات مروارید و انهدام سکوهای نفتی البکر، الامیه و همزمان غرق شدن ناو پیکان، محاصره دریایی بنادر بصره، فاو، ام‌القصر، تا پایان جنگ به نبرد دشمن در دریا پرداختند.

 جانشین منطقه سوم نیرویی دریایی کنارک گفت: در مدت هشت سال جنگ، نیروی دریایی 10 هزار فروند کشتی تجاری را به بنادر ایران اسکورت کرد که در این بین تنها چندصد فروند آنها مورد اصابت موشک‌های هواپیما دشمن قرار گرفتند که کارنامه بسیار درخشانی در جنگ‌های دریایی قلمداد می‌شود و از سویی امنیت خطوط مواصلات دریایی خلیج فارس، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند را همواره برقرار کردند.

خلج امیری خاطرنشان کرد: در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در نبرد با نیروی دریایی و هوایی آمریکا درخلیج فارس شرکت کرد که هرچند به غرق شدن ناوشکن سهند و ناوچه جوشن انجامید ولی ضرباتی که نیروی دریایی آمریکا متحمل شد (اصابت مین به ناوشکن ساموئل بی رابرتز، غرق شدن یک فروند کشتی لجستیکی و سرنگونی یک بالگرد آمریکایی) در نبردهای منطقه‌ای کم سابقه بود.

انتهای پیام/ خ

 
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 450713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *