۰

بی‌مهری شرکت‌های کشتیرانی به دانشجویان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور

شرکت‌های کشتیرانی کشور پس از ۳۰سال جذب نیرو از دانشگاه دریانوری چابهار در اقدامی هماهنگ و با علت نامعلوم به دانشجویان تخصصی‌ترین دانشگاه دریایی منطقه پشت کردند و این امر علاقه آن‌ها را برای کار در یکی از سخترین شغل‌های دنیا به ناامیدی تبدیل کرده است.
بی‌مهری شرکت‌های کشتیرانی به دانشجویان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور
معاون آموزشی دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این دانشگاه از زمان تاسیسش تا سال 94 به درخواست شرکت‌های کشتیرانی ایران بیش از چهار هزار نفر از نیروهای تخصصی دریایی و عملیاتی کشتی‌ها را آموزش داده است.
سیدجعفر سجادی پارسا افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بدنه عملیاتی،‌ آموزشی و مدیریتی دریایی کشور را تشکیل می‌دهند و اکثر کاپیتان‌ها و سرمهندس‌های کشتی‌های ایرانی و بسیاری از مدیران ارشد دریایی کشور از دانشگاه دریانوردی چابهار فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان کارشناسی دریایی باید پس از فراغت از دانشگاه در امتحانات شایستگی سازمان بنادر (confidency) شرکت کرده تا گوهی بین‌المللی کار روی کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دریافت کنند که از زمان برگزاری این آزمون‌ها تاکنون همه رتبه‌های برتر آن‌ها از دانشگاه دریانوردی چابهار بوده‌اند.
وی با نارضایتی عنوان کرد: هر‌چند دانشگاه دریانوری چابهار برای شرکت‌های کشتیرانی ایران و برخی کشورها تاکنون سنگ‌تمام گذاشته و به‌گفته مسئولانش توانایی تبدیل شدن به قطب آموزش دریایی منطقه را نیز دارد، سجادی ادامه داد: ولی شرکت‌های کشتیرانی ایران این دانشگاه و دانشجویان آن را از سال 94 تاکنون مورد بی‌مهری قرار داده‌اند؛ شرکت‌های کشتیرانی تا قبل از سال 94 دانشجویان این دانشگاه را با شرایط خاص بورسیه می‌کردند اما از سال 94 به بعد همه شرکت‌ها در اقدامی بی‌سابقه و دسته‌جمعی با پشت کردن به این دانشگاه نیروی متخصص خود را یا درآموزشگاهای دریایی تحت نظر خود و یا از سایر دانشگاه‌ها جذب کردند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های کشتیرانی از سال 94 به بعد هر سال تعداد زیادی از دانشجویان‌ و نیروهای متخصص ناوگان خود را در موسسات آموزشی و سایر دانشگاه‌های کشور آموزش می‌دهند و این در حالی است که به گواه خودشان دانشگاه دریانوری چابهار از نظر علمی و کیفی در آموزش دریایی پیشتاز ایران و حتی برخی کشورهای منطقه است.
سجادی تصریح کرد: از سال 94 تاکنون دانشگاه دریانوری چابهار بازهم به درخواست شرکت‌های کشتیرانی اقدام به جذب دانشجویان دریایی کرده اما این بار شرکت‌ها از زیر بار بورسیه‌کردن دانشجویان شانه خالی کردند و تضمین دادند حداقل در آینده نزدیک برای بورسیه‌کردن دانشجویان پا پیش بگذارند.
​انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 450703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *