۰
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان:

نصب دستگاه وی ام اس بر روی لنج ها طبق تصویب مجلس ابلاغ شده است

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: اعتراض صیادان به نصب دستگاه وی ام اس بی مورد است چرا که این ابلاغ طبق تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و اکنون یک قانون محسوب می شود.
نصب دستگاه وی ام اس بر روی لنج ها طبق تصویب مجلس ابلاغ شده است
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: نصب دستگاه وی ام اس بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی برای استفاده بر روی لنج های چابهار و کنارک ابلاغ و اجرایی شده است.
​وی در خصوص اعتراض صیادان به نصب دستگاه وی ام اس افزود: علاوه بر اینکه این مورد یک قانون محسوب می شود و مانع ورود لنج ها به آب های فراساحلی و بین المللی شده است و اعتراض صیادان به نصب دستگاه به دلیل ناتوانی به عبور و مرور به آب های برون مرزی برای صید می باشد.
​وی نصب جی پی اس را به نفع صیادان دانست و ادامه داد: پیشتر بسیاری از صیادان توسط دزدان دریایی و یا دولت سومالی دستگیر و یا ربوده شدند، اگر این دستگاه در لنج صیادان نصب شود در چنین مواقعی که اثری از صیادان به دریا رفته نیست می توان پیگیری و کمک رسانی کرد.
​میرمرادزهی عنوان کرد: برای تعامل با صیادان به دلیل اعتراض صورت گرفته، ماهی گیری در این فصل آزاد می باشد و صیادان می توانند در این فصل بدون نظارت دستگاه وی ام اس به صیادی در دریا بپردازند.
​وی ادامه داد: کسانی که نسبت به این قانون اعتراض می کنند اکثرا قاچاقچیان و متخلفان لنج می باشند و اگر قانونی تصویب شده و یا می شود مسلما به سود همه بوده و منفعت بیشتری برایشان خواهد داشت.
​مدیرکل شیلات استان از نصب وی ام اس در آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تصویب این قابل اجرا خواهد شود و بدون برگشت است بنابراین صیادان بدون اعتراض به قانون نصب وی ام اس عمل کرده و به صیادی در آب های داخلی بپردازند.
​انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 450700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *