۰
رئیس سازمان امور عشایر:

کنارک مرغوب ترین موز کشور را دارد

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: محصول موز تولیدی کشاورزان بخش زرآباد شهرستان کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان مرغوب ترین موز کشور است که روانه بازار مصرف می شود.
کنارک مرغوب ترین موز کشور را دارد
به گزارش چهاربهاران، کرمعلی قندالی در حاشیه بازدید از مناطق عشایری و ظرفیت های کشاورزی بخش زرآباد کنارک اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد که باید به این بخش توجه ویژه ای شود.
وی در خصوص کمبود آب در منطقه افزود: تامین آب و برق به عنوان دو عنصر موثر برای ماندگاری عشایر در اولویت اصلی سازمان امور عشایری کشور قرار دارد.
وی تمام توجه سازمان امورعشایری کشور را رفع مشکلات قشر زحمتکش عشایر جامعه عنوان کرد و ادامه داد: برنامه های بسیار خوبی برای عشایر سیستان و بلوچستان در دست اقدام است که با اجرایی شدن طرح های پیش بینی شده می توان گام های موثری در رفع معضلات عشایر استان برداشت.
مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان نیز گفت: عشایر از دیرباز نقش بسیار موثری در تهیه دام و سایر نیازهای این استان داشته و دارند.
بخشدار زرآباد با اشاره به توانمندیهای عشایر این منطقه، اظهار کرد: این بخش با توجه به پتانسیل های بالقوه موجود در همه زمینه ها به ویژه در زمینه گردشگری از ظرفیت خوبی برای اجرای طرح های عشایری برخوردار است.
عبدالمجید احلال زهی عنوان کرد: مسئولین سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای به عشایر بخش زرآباد دارند به طوری که این بخش به مرکزیت شهر زرآباد با 21 هزار نفر جمعیت و سه هزار و 800 متر مربع وسعت و دارا بودن 75 کیلومتر مرز آبی در دریای مکران در محدوده شهر کنارک با ظرفیت های بی بدیل طبیعی آبی و خاکی قرار دارد.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 450681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *