امام جمعه موقت اهل سنت چابهار مطرح کرد:

مردم چابهار چشم انتظار آماده سازی زیرساختهای اولیه مرز ریمدان برای تجارت با پاکستان

4 آذر 1396 ساعت 11:19

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: مردم این شهرستان سال هاست چشم انتظار آماده سازی زیرساختهای اولیه مرز ریمدان برای فعالیت های تجاری با کشور همسایه پاکستان می باشند.


مولوی عبدالواحد بزرگ زاده در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: مرز ریمدان با ظرفیت بالای تجاری و اقتصادی با گذشت بیش از 15 ماه رسما به عنوان جابه جایی کالا و مسافر مشخص شده است.
وی با اشاره به تاثیر مرز بر معیشت مردم افزود: مرز ریمدان یکی از امیدهای مهم مردم بخش دشتیاری، چابهار و مناطق همجوار برای اشتغالزایی است و باید هرچه سریع تر زیر ساخت های آن نظیر اینترنت، امکانات رفاهی و تجهیزات جابجایی کالا و مسافر آماده سازی شود.
وی در خصوص مشکلات مردم چابهار تشریح کرد: چابهار مشکلات زیادی در زمینه آموزش، بهداشت، راه، برق، حاشیه نشینی و آب دارد که زندگی مردم را در تنگنا قرار داده است و از سوی دیگر افزایش جمعیت منطقه با کمبود امکانات تداخل پیدا کرده که نیازمند سرمایه گذاری و مرفه سازی بیشتر دولتی می باشد.
وی در خصوص مشکلات حاشیه نشینی چابهار تصریح کرد: استاندارد سازی مدارس، بهره مندی حاشیه نشینان از امکانات برق و آب، توسعه بخش های شیلات و کشاورزی، آبرسانی به شهر و روستاهای چابهار باید در اولویت های عملکردی دولت قرار گیرد.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار ادامه داد: چابهار با ظرفیت های فراوان نباید با مشکلات اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی، بیکاری و فقر رو به رو باشد در حالی که از سه نعمت بزرگ منطقه آزاد، بندر و شیلات برخوردار است و اینها تنها گوشه ای از مزیت های شگرف منطقه می باشد.
​مولوی بزرگ زاده خاطرنشان کرد: تاسیس و فعالیت بازارچه های مرزی در هر منطقه نوید دهنده ایجاد هزاران شغل و توسعه و پیشرفت مناطق مرزی می باشد و بر همین اساس چشم امید مردم محروم منطقه دشتیاری به مرز ریمدان بسته شده است تا مردمی که سالیان متمادی از فرصت مرز بی بهره بوده اند اکنون به داد و ستد با مرزنشینان آنسوی مرز مشغول شوند.
​انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450662

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450662/مردم-چابهار-چشم-انتظار-آماده-سازی-زیرساختهای-اولیه-مرز-ریمدان-تجارت-پاکستان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir