۰
در نشست اعضای شورای راهبردی روابط خارجی در چابهار مطرح شد:

نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران/ پیشرفت 19 درصدی شهرک پتروشیمی مکران چابهار

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به آبادانی و توسعه سواحل مکران دارند و دستورات لازم را صادر کرده اند.
نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران/ پیشرفت 19 درصدی شهرک پتروشیمی مکران چابهار
به گزارش چهاربهاران، کمال خرازی در نشست با مدیران شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران اظهار کرد: آماده سازی به موقع زیرساخت‌های ریلی، بندری، جاده‌های ترانزیتی، فرودگاه و طرح‌های بزرگ و کوچک در چابهار سبب تشویق و جذب بهتر سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این منطقه راهبردی می‌شود.

وی افزود: چابهار موقعیت خوبی در زمینه اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی نظیر پتروشیمی و فولاد دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: باید دولت بخش خصوصی را حمایت کند تا بتواند با بهره لازم از امکانات زیرساختی سبب توسعه و اشتغال در این منطقه محروم شود.

 وی یکی از اهداف سفر به چابهار را بررسی امکانات زیرساختی این منطقه راهبردی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: آمار و اطلاعات ارائه شده و مشکلات پیش روی طرح‌های زیرساختی حمل و نقل به رهبر معظم انقلاب گزارش خواهد شد.

خرازی بیان کرد: راه آهن یکی از زیرساخت‌های مهم و مطمئن حمل و نقل در سیستان و بلوچستان است که می‌تواند جابه جایی کالا و مسافر در حجم بالا را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل راه آهن چابهار - سرخس و پیشرفت ۲۷ درصدی آن با وجود مشکلات مالی خوب بوده است و باید هرچه سریعتر مشکلات مالی آن نیز مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در این جلسه با اشاره به مزایای رقابتی صنعت پتروشیمی با سایر حوزه ها گفت: صنعت پتروشیمی به دلیل وجود مواد اولیه و خوراک در داخل کشور، مناسب بودن قیمت حامل های انرژی مورد نیاز و درآمد خوب این صنعت، از مهمترین مزایای رقابتی پتروشیمی با سایر صنایع است.

محمد رضا موثقی نیا با مقایسه پتروشیمی چابهار با سایر طرح های پتروشیمی کشور، این پروژه را بهترین و اقتصادی ترین پروژه پتروشیمی کشور برشمرد و افزود: دسترسی چابهار به آبهای آزاد و کشورهای آسیای میانه، وجود زیرساختهای أساسی و اتصال به سرزمین اصلی و وجود نیروی انسانی متخصص و امکان تامین نیروی بومی از ویژگیهای طرح پتروشیمی چابهار با دیگر طرح های مشابه کشور است.

 شهرک پتروشیمی چابهار در زمینی به مساحت یکهزار و ٢٠٠ هکتار در پیکره هشت شهرک صنعتی در فاصله ٢٠ کیلومتری بندر شهید بهشتی در حال احداث است.

 با حضور رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری، نشست بررسی آخرین وضعیت پیشرفت خط راه آهن چابهار و طرح توسعه شهرک پتروشیمی مکران برگزار شد.

انتهای پیام/ ف
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 450643
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *