۰
کارشناس ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با چهاربهاران:

نابودی داعش در خاورمیانه باعث تحکیم قدرت خط مقاومت و یکپارچگی کشورهای اسلامی شد

کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: اهمیت ریشه کن شدن داعش در خاورمیانه تحکیم قدرت خط مقاومت و مطرح شدن یکپارچگی کشورهای اسلامی در عمل است.
نابودی داعش در خاورمیانه باعث تحکیم قدرت خط مقاومت و یکپارچگی کشورهای اسلامی شد
محمدعلی رحیمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: داعش از 2014 ادعای خود را جهت خلافت جهانی مطرح کرد و موفق شد بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را با جمعیت‌ هشت میلیون نفر و بخش‌های کوچکی را در لیبی، نیجریه و افغانستان به تصرف خود درآورد.

وی از مهم ترین دلایل تشکیل داعش را نفوذ در ایران عنوان کرد و افزود: در واقع از دلایل مهم شکل گیری داعش و حمایت کشورهای غربی و آمریکا مقابله با نفوذ روز افزون ایران در خاورمیانه بود، در همین راستا تلاشهای زیادی از سوی کشورهای مختلف به ویژه عربستان جهت تامین و تجهیز این گروه انجام شد.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل از دیگر اهداف مهم ایجاد داعش را پیشگیری از وحدت اسلامی و تشدید اختلافاتی دانست و بیان کرد: در واقع ایجاد اختلاف و بهره گیری از آن که هم اکنون نیز توسط عربستان برای پیشگیری از قدرت ایران و مسلمانان در سطح جهان ادامه دارد.

وی با اشاره به مهم ترین عامل نابودی داعش بیان کرد: صبر فراوان نیروهای کشورمان و زیر سوال نبردن مشروعیت کشورهای عراق، لبنان و سوریه عامل مهمی در نابودی و ریشه کن شدن داعش در خاورمیانه بود.

رحیمی نژاد گفت: اگر تا پیشتر بسیاری از کشورهای جهان سوم و اسلامی با در پیش گرفتن محافظه کاری و ترس از خشم آمریکا با مواضع غرب یکسو بودند، هم اکنون با اعتمادی بیشتر می توانند در مقابل غرب به احیا حقوق ملت خود بپردازند.

وی ادامه داد: هم اکنون با خودباوری ایجاد شده و موفقیت در صدور انقلاب، ایران به صورت قدرت منطقه ای در سطح جهان مطرح است و در صورت غلبه بر مشکلات داخلی از جمله اقتصادی می تواند به عنوان به یک الگو تبدیل شود.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: پیروزی بر داعش علاوه بر یادآوری خون شهیدان این راه، بیانگر اهمیت قدرت نظامی در جهانی است که سرکردگان آنرا "عصر مذاکره" می دانند، از سوی دیگر طبق فرمایش مقام معظم رهبری «مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نمی بیند»، پیروزی بر داعش مقدمه نابودی اسرائیل و نویدبخش ظهور تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/ ف
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 450642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *