۰
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار

توسعه چابهار و سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران گفت: توسعه چابهار و سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد و بندر چابهار بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر ترانزیت برای کشورها است.
توسعه چابهار و سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد
به گزارش چهاربهاران، کمال خرازی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ابعاد بین‌المللی طرح‌های بندر چابهار و اهمیت چابهار و سواحل مکران، بازدیدهایی از این طرح‌ها انجام شد تا متناسب با مسائل آن، راهبردهایی جهت تقدیم به رهبر معظم انقلاب تهیه شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هماهنگی یکپارچه دولت برای ایجاد پروژه‌های زیرساختی، تولیدی و صنعتی بسیار مهم است زیرا تحقق هرچه سریعتر این موضوع، در جذب سرمایه‌گذاران خارجی مؤثر خواهد بود.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: بندر اقیانوسی چابهار به عنوان پل دسترسی به کشورهای آسیای میانه و CIS مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار دارد که جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در استان و ترانزیت محموله ۱۰۰ هزار تنی کالای کشور هند از طریق بندر چابهار به افغانستان تثبیت جایگاه بندر چابهار در ترانزیت کالاست.

بهروز آقایی افزود: با نگاه توسعه ای دولت و مقام معظم رهبری به سواحل مکران، تکمیل و توسعه زیرساخت ها و تکمیل احداث خط راه آهن چابهار – ایرانشهر و توجه موکد سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر ریل پایه، بندر چابهار با برخورداری از مزایا و پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که به منظور بازدید از ظرفیت های سرمایه گذاری، تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی به استان سفر کرده است از زیرساختها و تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

انتهای پیام/ ف
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 450640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *