۰
در نشست شورای روابط خارجه کشور در چابهار صورت گرفت؛

نبود خط مستقیم کشتی رانی در بندر چابهار عامل توسعه نیافتن حمل و نقل

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: نبود خط مستقیم کشتی رانی به بند چابهار عاملی شده تا حمل و نقل دریایی توسعه چندانی نداشته باشد.
نبود خط مستقیم کشتی رانی در بندر چابهار عامل توسعه نیافتن حمل و نقل
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی در نشست با رئیس و اعضای شورای راهبردی روابط خارجی در منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران برای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشور‌های همجوار است و می‌تواند موجب توسعه محور شرق شود.
وی در خصوص تولید منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه چابهار اقدامات خوبی برای اشتغال و تولید انجام داده است به طوری که سال گذشته ۱۹۷ قرارداد تولیدی منعقد شده است.
این مقام مسئول پیشینه چابهار را استراتژیک دانست و ادامه داد: منطقه آزاد چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره که در بیش از ۲۳ سال گذشته نقش مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان داشته است از این پس نیز می‌تواند نقش ملی و بین المللی برای توسعه کشور ایفا کند.
وی تصریح کرد: چابهار تنها گزینه اتصال افغانستان به آب‌های اقیانوسی و آزاد است و می‌تواند کالا‌های آن کشور را به دنیا صادر کند و در واردات کالا‌های افغانستان نقش متمایزی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهارعنوان کرد: این بندر با ۱۳۵ کیلومتر مرز خاکی و ۱۱۵ کیلومتر مرز دریایی، ظرفیت خوبی برای تجارت، ترانزیت، گردشگری و کشاورزی دارد.
وی حل کمبود آب منطقه را با بهره گیری از دریای عمان دانست و خاطرنشان کرد: چابهار ۱۰۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که باید برنامه ریزی لازم برای تامین این آب از طریق اقیانوس انجام شود.
کردی راه اندازی خط منظم کشتیرانی را خواستار شد و افزود: هم اینک به دلیل نبود خط مستقیم کشتیرانی حمل و نقل توسعه چندانی نداشته است.
کردی ضمن تقدیر از حضور رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و استاندار سیستان و بلوچستان در سفری سه روزه به چابهار عنوان کرد: بازدید از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی چابهار و نشست‌هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش روی چابهار را راحتتر حل خواهد کرد.
​انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 450631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *