۰
با حضور رئیس‌جمهور و مقامات ۲۷ کشور جهان؛

فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در نیمه اول آذر با حضور رئیس‌جمهور و مقامات ۲۷ کشور جهان در چابهار به بهره‌برداری می‌رسد.
فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح می‌شود
به گزارش چهاربهاران، محمد راستاد در نشست خبری که در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار کرد: فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربه عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در نیمه نخست آذر ماه با حضور ریاست محترم جمهور و همچنین مقامات ۲۷ کشور جهان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای تکمیل این پروژه افزود: از همین رو تاکنون از وزرای حمل و نقل ۲۷ کشور جهان از جمله روسیه، ترکیه، چین، کره جنوبی و هند برای حضور در مراسم افتتاح این بندر مهم و استراتژیک دعوت به عمل آمده و مقامات مختلف ملی نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به مقدار هزینه صرف شده در این پروژه ادامه داد: در مجموع حدود یک میلیارد دلار در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی برای تامین زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات این  بندر هزینه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در این طرح تاکنون ۲۰۳ هکتار استحصال از اراضی دریا، یک هزار و ۶۵۰ متر ایجاد موج شکن، ۵ اسکله و ۱۵ میلیون مترمکعب لایروبی انجام شده شده است.
وی تصریح کرد: ۱۶.۵ متر عمق آبخور این بندر بالاترین عمق آبخور برای پهلو گیری کشتی های بزرگ کانتینری و کالاهای عمومی در بنادر ایران است.
وی به توافق انجام شده بین سازمان بنادر و دریانوردی با یک شرکت هندی جهت سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری در بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت: این شرکت قرار است به منظور خرید ۳۲ دستگاه تجهیزات زیرساختی در بندر شهید بهشتی چابهار اقدام کند.
راستاد با اشاره به خرید ۲۴ دستگاه تجهیزات زیرساختی توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار عنوان کرد: این تجهیزات که از بهترین کشورهای سازنده خریداری شده که در ۳ مرحله وارد بندر چابهار شده است.
وی با اشاره به حضور عالی ترین مقام اجرایی کشور در مراسم افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خاطر نشان کرد: برای افتتاح این پروژه علاوه بر مقامات دولتی از فعالین بخش های خصوصی از جمله اتحادیه های حمل و نقل و همچنین فعالین حوزه بنادر و دریانوردی دعوت به عمل آمده است.
وی با اشاره به اینکه ۴ فاز برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تعریف شده است، تصریح کرد: پس از پایان این طرح ظرفیت این بندر به ۸۲ میلیون تن می رسد که روند اجرایی آن متناسب با توسعه زیر ساخت ها و جذب کشتی و کالا اجرایی می شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ۶۳ هکتار بتن‌ریزی در محوطه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این میزان از بتن ریزی در قالب بارانداز و پسکرانه با مدرترین فناوری‌ها در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تجهیز بندر چابهار به این تجهیزات این بندر به یکی از مدرترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شود تا بتوانیم نقش‌آفرینی ویژه‌ای در زمینه ترانزیت دریایی از طریق تنها بندر اقیانوسی کشور داشته باشیم.
انتهای پیام/ک
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب: 450620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *