۰
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

افزایش 76 درصدی شاخص تحصیلی در استان/توجه به معیشت فرهنگیان عامل موثر در آموزش دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال شاخص تحصیلی دانش آموزان 76 درصد رشد داشته است که با توجه به افزایش معیشتی فرهنگیان افزایش خواهد یافت.
افزایش 76 درصدی شاخص تحصیلی در استان/توجه به معیشت فرهنگیان عامل موثر در آموزش دانش آموزان
به گزارش چهاربهاران، علی رضا نخعی در نشست تخصصی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان که در سالن همایش منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار کرد: با تلاش های انجام شده وضعیت تحصیلی دانش آموزان استان به رشد چهار و نیم برابری شاخص سواد، سه برابری پوشش دوره های تحصیلی، پنج برابری پوشش پیش دبستانی در مقایسه با میانگین کشوری رسیده است.
وی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم زلزله زده کرمانشاه افزود: آموزش و پرورش استان ما در بین همه استان های کشور به لحاظ تنگ ناها دارای مشکلات و مسائل پیچیده ای است که باید با یک برنامه ریزی همه جانبه و منسجم برای غلبه بر چالش های آموزشی فعالیت کند.
وی در ادامه در خصوص پراکندگی روستاها عنوان کرد: 9 هزار و 200 روستا در استان وجود دارد که از این تعداد 6 هزار و 200 روستا زیر بیست خانوار می باشند به طوری که متوسط پراکندگی هر روستا 30 کیلومتر می باشد.
نخعی در ادامه با توجه به رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی در استان تشریح کرد: برای رفع موانع باید با رویکرد تحولی و با یک برنامه ریزی عملیاتی پیش رفت تا شاخص های آموزشی به شاخص های کشوری نزدیک شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: قبولی دانش آموزان ما در خرداد ماه 95ـ96 در حدود 59 درصد بوده است که در سال جاری به 76 درصد رسیده است این رشد قابل ملاحظه باید همچنان ارتقاء یافته تا سطح یادگیری به حداکثر برسد.
وی با اشاره به رشد کیفی آموزش در استان اذعان کرد: اگر شاخص های کمی در استان افزایش یابد و به کیفیت کار توجه نشود مطمئنا رشد قابل ملاحظه ای صورت نخواهد گرفت.
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار اظهار کرد: چابهار یک شهر استراتژیک می باشد که باید بستری مناسب برای ترانزیت و تجارت بین الملل شود لذا دولت به چابهار یک نگاه توسعه محور و ویژه دارد با نگاه مثبتی که به این بخش از کشور شده است آینده رو به رشد ی پیش بینی می شود.
مدیرکل توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، خودباوری را بستر توسعه پایدار عنوان کرد و ادامه داد: تربیت دانش آموزان باید همراه با دانش، بینش، خودباوری باشد به طوری که حساس ترین موتور آموزش و پرورش معلم است و باید با امکانات محدود و انتظارات نامحدود دانش آموزان را مدیریت کند.
ابراهیم کریمی فر سه کلید واژه معیشت، مسکن و درمان در تحصیل را موثر دانست و تاکید کرد: پرسنل ما باید در نقش حمایتی و پشتیبانی در قالب یک سیاست گذاری راهبردی و واحد عمل کنند همچنین در بحث معیشت فرهنگیان گامهای مثبتی بر داشته شود.
وی تصریح کرد: به زودی ابلاغ وام مسکن با سود 12 درصد فرهنگیان ابلاغ می شود در در گرو آن  بهبود وضعیت درمان و بیمه تکمیلی فرهنگیان در حال بررسی می باشد همچنین وام های 5 تا 15 میلیون تومانی با باز پرداخت سه ساله و سود 12 درصد برای فرهنگیان پیش بینی شده است که با الویت معلمین فاقد مسکن (به ترتیب، خانم های سرپرست خانوار، معلمین 20تا 30 سال سابقه، معلمین 10تا20سال سابقه و 2تا 10 سال سابقه) تخصیص خواهد یافت.
انتهای پیام/ک
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 450593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *