معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

کشتی حامل کود شیمیایی تریپل فسفات در بندر چابهار پهلو گرفت

23 آبان 1396 ساعت 7:51

معاون اداره بنادر و دریانوردی استان گفت: کشتی اورا متعلق به شرکت کشتیرانی ایران حامل کود شیمیایی تریپل فسفات کیسه ای در اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.


به گزارش چهاربهاران، سید حسن ابراهیمی در حاشیه پهلو گرفتن کشتی در چابهار اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته کشتی اورا متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حامل کود شیمیایی تریپل سوپر فسفات به وزن 36 هزار و 750 تن و به تعداد 735 هزار کیسه 50 کیلویی از بندر فنگ چنگ چین وارد بندر چابهار و در اسکله شماره 5 بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.
وی با اشاره به افزایش ترانزیت در چابهار افزود: این کشتی حامل کود شیمیایی به صورت کیسه ای است که بعد از 12 سال وارد بندر شده است به طوری که آخرین کشتی از این نوع محموله در سال 84 در بندر پهلو گرفته بود.
ابراهیمی تصریج کرد: پس از ورود اولین محموله گندم ترانزیتی در دهم آبان ماه، دومین پارت از این محموله با کشتی شیبا حامل ٦٥٥ دستگاه کانتینر نیز وارد بندر شهید بهشتی چابهار شده است.
وی در خصوص کشتی گندم هند به افغانستان عنوان کرد: این کشتی هفته گذشته از بندر کاندلای هند وارد بندر چابهار شد که شروع تخلیه به سرعت اعمال و با رایزنی های صورت گرفته با گمرک در جهت ارائه خدمات دهی مناسب شاهد عملیات منظم، روان و بدون ترافیک خروج کامیونها خواهیم بود.
وی در خصوص توسعه چابهار خاطرنشان کرد: هم اینک با تلاش ها و سرمایه گذاری های انجام شده توسعه ترانزیت بندر چابهار رقم خورده است و ما در آینده ای نزدیک شاهد تحولات چشم گیر در حوزه های ترانزیتی و ترانشیپی از مسیر بندر چابهار خواهیم بود.
انتهاب پیام/ک


کد مطلب: 450569

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450569/کشتی-حامل-کود-شیمیایی-تریپل-فسفات-بندر-چابهار-پهلو-گرفت

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir