۰
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار خبر داد؛

کارگاه صنایع دستی در روستای گزمنزل چابهار ایجاد می شود/ هر خانه روستایی یک کارگاه صنایع دستی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار از ایجاد کارگاه صنایع دستی به منظور مشارکت بانوان در روستای گزمنزل این شهرستان خبر داد.
کارگاه صنایع دستی در روستای گزمنزل چابهار ایجاد می شود/ هر خانه روستایی یک کارگاه صنایع دستی
به گزارش چهاربهاران، عبدالحمید بلوچ زاده در جلسه با دهیار روستاگزمنزل از توابع شهرستان چابهار اظهار کرد: صنایع دستی پیوندی دیرینه با زندگی روستایی دارد اما رفته رفته با تغییر سبک زندگی روستایی و مهاجرت اغلب روستانشینان، صنایع دستی و هنرهای بومی نیز رنگ باخته و کمتر استفاده می شوند.

وی افزود: نقشی که صنایع دستی در ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان دارد سبب شده که میراث فرهنگی طرح ضربتی تولید و اشتغال روستاهای منتخب هدف گردشگری را برای رونق صنایع دستی و گردشگری اجرا کند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار ادامه داد: این طرح در گامهای نخست ارزیابی از روستاها برای شناخت ظرفیتها انجام شده است و یکی از اهداف این طرح «افزایش تولید صنایع دستی برای ایجاد زمینههای اشتغال پایدار و احیای هنرهای در حال فراموشی است».

وی بیان کرد: به منظور مشارکت بانوان روستا گزمنزل و روستاهای اطراف در تولید صنایع دستی کارگاهی در روستای گزمنزل ایجاد خواد شد.

بلوچ زاده گفت: یکی از اولویت های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار حمایت از صنعتگران صنایع دستی است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چابهار با اشاره به اهداف کارگاه صنایع دستی در روستا تصریح کرد: برای فقر زدایی و ایجاد اشتغال در روستاهای محروم گز منزل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چابهار یک کارگاه صنایع دستی ایجاد می کند تا زمینه اشتغال بومیان روستا فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه کلاس های آموزشی دوچ بلوچی با اساتید مجرب برگزار می شود و مجوز پایان دوره از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریافت می کنند.

انتهای پیام/ ا.ف
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 450564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *