۰
نماینده قبلی چابهار:

دشمن با شکست داعش در منطقه به دنبال فتنه ای دیگر است/ اسارت نخست وزیر لبنان خلاف قوانین بین المللی است

نماینده قبلی چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان با اسارت نخست وزیر لبنان حرکتی خلاف مجامع بین المللی انجام داد و فرستادن سعد حریری به فرانسه مشکلی را حل نخواهد کرد.
دشمن با شکست داعش در منطقه به دنبال فتنه ای دیگر است/ اسارت نخست وزیر لبنان خلاف قوانین بین المللی است
یعقوب جدگال در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: عربستان یا به قول گفتنی آل سعود بازیچه دست استعمار شده است و به جای اینکه کشورهای اسلامی را حمایت کند با قدرت طلبی و فتنه گری به دنبال تشنج و اعمال خواسته های آمریکا می باشد.
وی با اشاره به اسارت نخست وزیر لبنان در عربستان افزود: اسارت سعد حریری به معنای دشمنی و دخالت در امور کشور لبنان است؛ عربستان با شکست داعش در منطقه برای انجام فتنه ای جدید دست به این کار زده است.
نماینده قبلی چابهار اتحاد بین کشورهای اسلامی را اساس پایداری صلح و امنیت منطقه دانست و خاطرنشان کرد: سعد حریری در زمان ورود به عربستان با حمله نیروهای پلیس مواجه شده و دستگیر می شود و بعد از مدتی خبری در خصوص انصراف وی از نخست وزیری لبنان منتشر شد، این صحنه سازی های دروغین نباید به ثبات لبنان خدشه ای وارد کند و سعد حریری باید آزاد شود.
جدگال عنوان کرد: کشورهای اسلامی دوست و دشمن خود را شناخته اند و می دانند چه اموری به صلاح شأن است اگر لبنان در مسیری حرکت کند، کشورهایی مانند عربستان، اسرائیل و آمریکا نباید با اقدامات مداخله جویانه خللی در این کشورها ایجاد کنند هر چند که برخلاف این عمل کرده و همواره کشتار و تشنج در خاورمیانه به وجود آورده اند.
​وی در خصوص وضعیت لبنان اذعان کرد: در حالی که لبنان در شرايط ايده‌آل و خوب به سر می برد و گروه‌های مختلف سياسی تعامل خوبی با يکديگر داشتند؛ عربستان سعودي با عجله رئيس دولت لبنان را فراخواند و او را مجبور به استعفا و خواندن بيانیه کرد تا لبنان در مقابل شرايط جديدی قرار گیرد.
​انتهای پیام/ 
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 450563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *