۰

توقیف کیهان تقاص نقد سیاست های دولتی است/ آزادی بیان مطبوعات، قربانی مصلحت های دشمن شاد کن

کیهان در طول سالهای پس از انقلاب و در این سه دهه اخیر به هیچ تخلفی از هر طیفی رحم نکرده و شاید هم به همین دلیل توقیف کیهان امری طبیعی باشد و توقیف کیهان تقاص نقد سیاست های دولت است.
توقیف کیهان تقاص نقد سیاست های دولتی است/ آزادی بیان مطبوعات، قربانی مصلحت های دشمن شاد کن
به گزارش چهاربهاران، روزنامه، روزنامه؛ کیهان توقیف شد! دادستانی تهران روزنامه کیهان را با شکایت شورای امنیت ملی که حسن روحانی رئیس جمهور، رئیس این شورا است توقیف کرد. دادستانی عملکرد کیهان را خلاف سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه ای توصیف کرد. باید پرسید آیا تیتر کیهان مگر غیر از دفاع صریح از مظلوم در برابر ظالم بود که این خود همواره سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

اما آیا واقعا تیتر کیهان خلاف مصالح و امنیت ملی بود؟ از حیث حرفه روزنامه نگاری تیتر کیهان به خصوص با روتیتر توضیحی آن نه خلاف قواعد حرفه ای است و از آنجا که مربوط به دعوای میان کشورهای دیگر است، نه خدشه ای به مصالح ملی وارد می کند؛ با این حساب شاید بتوان گفت روزنامه کیهان دارد تقاص چیز دیگری را پس می دهد شاید تقاص پیش بینی های دقیق درباره بدعهدی های آمریکا در برجام و نقد سیاست های دولتی که رئیس شان از بستن دهان منتقدان به خدا پناه برده بود!

همان رئیس جمهوری که گفت: یادمان باشد از نقد و انتقاد نباید بهراسیم و نباید ناراحت شویم، آزاد بگذاریم هر کس نقد دارد، مخصوصاً نقد سالم، سازنده و دلسوزانه این بهترین کمک برای ما است.

 مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به آزادی بیان مطبوعات گفت: پس از سخنان شیرین رئیس‌جمهور درباره آزادی همه منتظر آن بودند که شاید یک تحول عظیم در حوزه آزادی مطبوعات باشند، در این بین مطبوعات و رسانه‌ها نیز انتظار برخوردی منطقی و آزادانه از روحانی داشتند، اما گذشت زمان گویی وعده‌‎ها را از یاد دولت برد و «آزادی بیان» هم همچون سایر شعارهای دولت در حد شعار باقی ماند.

میلاد صالحی افزود: باید دید روحانی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی که از کیهان شکایت کرده چه جوابی برای توقیف کیهان دارد یا به قول آقای میر سلیم؛ آقای روحانی اینو چی میگی؟ گویی آزادی بیان همچون کالایی بوده که تاریخ مصرف آن صرفا زمان انتخابات وتاریخ انقضای آن هم در همان محدوده زمانی به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: یاد آن سخنان دولتمردی افتادم که گفت آمریکا در پنج دقیقه می تواند تمام توان دفاعی مان را نابود کند؟ آیا این جملات بر خلاف مصالح و امنیت ملی نیست؟ واقعا چه شده است که کیهان را به خاطر تیتر زدن از قول انصارالله مبنی بر اینکه پس از ریاض، دبی شهر دیگر عوامل جنایت علیه ملت مظلوم یمن را مورد اصابت موشک قرار می دهیم متهم به عدم رعایت مصالح و امنیت ملی می کنند؟

صالحی در خصوص توقیف کیهان و فاش کردن اتفاقات مهم در طول این سالها ادامه داد: توقیف کیهان انتقام از کیهان است که چرا به درستی سر انجام اعتماد به شیطان بزرگ را پیش بینی کرد، چرا که در دوره آقای روحانی ابتدا کیهان مسئله حقوق های نجومی را فاش کرد، در دوره قبل کیهان بود که فساد سه هزار میلیاردی را فاش کرد و همین روزنامه در دوره آقای خاتمی تحصیل مقامات در دانشگاه غیرقانونی هاوایی در تهران را فاش کرد، کیهان در طول سالهای پس از انقلاب و در این سه دهه اخیر به هیچ تخلفی از هر طیفی رحم نکرده و شاید هم به همین دلیل توقیف کیهان امری طبیعی باشد.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی گفت: چه خوب گفت داریوش سجادی اصلاح طلب که آقایان آن قدر شعور ندارند که بفهمند با توقیف بلاوجه کیهان تنها کاری که می کنند آن است که حرامیان اکنون در ریاض و تل آویو و واشنگتن ضیافت خنده راه انداخته و سرمست از پفیوزی شان با خود هم سرائی می کنند؛ ایرانی ها جا زدند و دارند گوش نیروهای ارزشی شان را از خوف مهابت و قدرت ما می پیچانند!

وی خاطر نشان کرد: معلوم نیست این ملت تاوان کدام معصیت ناکرده را دارند پس می دهند که گرفتار چنین دولتمردان منفعل و بی کفایتی شده اند؟ فکر کنم حالا حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان متوجه شده باشد که مسئولان خودمان از تیتر کیهان بیشتر از برج نشینان اماراتی نگران شده اند.

انتهای پیام/ ا.ف
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 450562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *