۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبرداد:

احداث کارخانه 800 میلیون دلاری هندی در چابهار/ تولید بیش از یک میلیون تن اوره در این کارخانه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از احداث شهرک صنعتی و همچنین کارخانه ۸۰۰ میلیون دلاری "اوره" هند در چابهار خبر داد.
احداث کارخانه 800 میلیون دلاری هندی در چابهار/ تولید بیش از یک میلیون تن اوره در این کارخانه
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی اظهار کرد: هند علاوه بر سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری خود در بخش تجهیز اسکله های بندر چابهار در حال بررسی امکانات و زیرساخت‌های ریلی کشور برای سرمایه گذاری درخط ریلی چابهار است.

وی افزود: از نظر هندی ها بهترین، کوتاه ترین و با صرفه ترین راه در جهت توسعه بازارها به افغانستان، آسیای میانه و عراق بندر چابهار است که همزمان با هند، ایران و دیگر کشورهای منطقه به ویژه کشور های حوزه CIS از آن بهره‌مند خواهند شد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به مذاکره یک شرکت هندی با شرکت پتروشیمی "نگین مکران" برای احداث اوره در چابهار تصریح کرد: هند سالانه 30 میلیون تن اوره نیاز دارد که از این میزان 8 میلیون تن آن را در خارج از کشور تولید می کند و با توجه به نگاه ویژه‌ به چابهار یک کارخانه با ظرفیت یک میلیون و300 هزار تن اوره و با سرمایه گذاری 800 میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار احداث کند.

به گفته کردی با توجه به‌ این که هم اکنون 24شرکت هندی در منطقه آزاد چابهار فعالیت دارند توافق نامه ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک بین منطقه آزادچابهار و شورای ایران و هند(وابسته به اتاق بازرگانی ایران وهند) نهایی شده است.

انتهای پیام/
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 450552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *