۰
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با چهاربهاران:

احیاء صنعت شیلات و گردشگری در چابهار/جذب نیروی انسانی دروازه توسعه شرق کشور

کارشناس مسائل بین الملل گفت: جمعیت و داشتن نیروی انسانی از مهمترین ابزار توسعه در هر کشور محسوب می شود.
احیاء صنعت شیلات و گردشگری در چابهار/جذب نیروی انسانی دروازه توسعه شرق کشور
محمدعلی رحیمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در قرون ۱۸ و ۱۹ شاهد روانه شدن سیل جمعیت از کشورهای اروپایی به سمت مستعمرات در سرایر جهان بودیم؛ این عمل تا تبلیغات فراوان دولت ها جهت استفاده از مستعمرات رخ داد، در بلند مدت نیز شاهد فواید فراوان مهاجران(از جمله اقتصادی، سیاسی ) برای کشورهای استعمارگر بودیم.

وی افزود: چابهار به علت شرایط خاص جغرافیایی و سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است، بطوریکه یکی از محورهای اصلی تلاش آمریکا ایجاد اختلاف و راه اندازی گروهک های تروریستی در این منطقه بوده است.

رحیمی نژاد گفت: وجود دانشگاه و فرصت های شغلی منطقه مکران فرصتی بسیار مناسب جهت جذب و نگهداری نیروی انسانی جهت ایجاد امنیت و توسعه می باشد.

وی ادامه داد: طی سالیان اخیر عمده دانشجویان پذیرفته شده در چابهار به دلایل فراوان از جمله بیکاری راه بازگشت را در پیش گرفته اند؛ این در حالیست که چابهار از مستعدترین مناطق کشور جهت کارآفرینی و اشتغال با توجه به همجواری ساحل بین المللی و گردشگری دارا است.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: از‌ الزامات ایجاد برنامه راهبردی و کلان جهت پیشرفت چابهار که دروازه توسعه شرق کشور نیز محسوب می شود، جذب نیروی انسانی و تعادل قومیت های مختلف در این منطقه است، از پیشنهادات کاربردی در این راستا می توان به احیا شیلات و فرصت های گردشگری در کنار ایجاد اشتغال در چابهار اشاره کرد.

انتهای پیام/
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 450550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *