۰
ادامه خدمات دندانپزشکی به مناطق محروم؛

خدمات رایگان کلینیک سیار دندانپزشکی به 808 نفر در سرباز/قصرقند مقصد بعدی کلینیک دندانپزشکی

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: درراستای برنامه های طرح تحول سلامت در بخش دهان و دندان و افزایش ارائه خدمات، کلینیک سیار دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی به مدت دو هفته در مناطق محروم شهرستان سرباز مستقر و خدمات رایگان به مردم ارائه کرد.
خدمات رایگان کلینیک سیار دندانپزشکی به 808 نفر در سرباز/قصرقند مقصد بعدی کلینیک دندانپزشکی
به گزارش چهاربهاران، دکتر فرهاد دادگر اظهار کرد: هزینه‌های سنگین دندانپزشکی، یکی از مشکلات احاد جامعه است و در این میان مردم مناطق محروم با مشکلات بیشتری برای ترمیم دندان‌هایشان مواجه‌اند و گاهی بسیاری از آنها به‌سبب هزینه‌های سنگین دندانپزشکی باید درد را تحمل کنند.

وی افزود: کلینیک سیار دندانپزشکی خدمات سطح دو دندانپزشکی را به شهروندان در مناطق نسکند، پشامگ، رئیس آباد و کشاری به مدت دو هفته و به صورت رایگان ارائه کرد.

دادگر بیان کرد: مجموع خدمات ارائه شده در طول این دوهفته  ۸۰۸ نفر بود و‌ مقصد بعدی ما نیز در راستای طرح تحول سلامت دهان و دندان و  کاهش هزینه های پرداختی مردم، ارائه خدمات به مناطق محروم شهرستان قصرقند است.

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، کلینیک های سیار با شناسایی مناطق محروم روستایی مستقر می شوند و به صورت رایگان به مردم این مناطق خدمات ارائه می کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در اين رابطه اظهار کرد: "كلينيك سيار دندانپزشكي دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر" با تجهيزات كامل دندانپزشكي در يك خودروي خاور و با اعتباري حدود ۴میلیارد ریال طراحي و تجهيز شده است و در آن خدماتي از جمله معاينه، آموزش بهداشت، وارنيش فلورايد، ترميم، پر كردن، كشيدن و جرم گيري ارائه مي شود.
 
محمد مهران امینی فرد افزود: خدمات دندانپزشكي از گرانترين خدمات سلامت است در حاليكه تمام خدمات كلينيك دندانپزشكي سيار رايگان است و هدف اصلي وزارت بهداشت از اين خدمت علاوه بر ارايه خدمات رايگان، پايش مداوم و ارتقاي شاخصهاي بهداشت دهان و دندان در كشور با اولويت مناطق محروم و روستاييان بيان کرد.
 
وی افزود: درحال حاضر ۹۰درصد جمعیت کشور به یکی از بيماريهاي دهان و دندان مبتلا هستند و ارائه اين پکيج خدمتي را گام مهمي نقش در کاهش هزينه درماني مردم دانست.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 450549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *