۰
امام جمعه چابهار:

کربلا راه رسیدن به قدس است/با زندانی شدن شاهزادگان سعودی مردم نفس راحتی می کشند

امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رزمندگان دفاع مقدس راه کربلا را برای نسل امروز باز کردند و جوانان انقلابی ما باید این راه را طبق فرمایش امام راحل تا رسیدن به فلسطین ادامه دهند.
کربلا راه رسیدن به قدس است/با زندانی شدن شاهزادگان سعودی مردم نفس راحتی می کشند
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: از کسانی که در این ۴۰ روز از مراسمات اهل بیت پیغمبر در دنیا حراست کردند باید تقدیر و تشکر کرد، باید ازعزیزان ما در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج, مرزبانی و اطلاعات تقدیر و تشکر کرد به ویژه عزیزانمان در سپاه و بسیج که در مرزها و کشورهای اسلامی حماسه آفریدند و لایق قدردانی می باشند.
وی در خصوص زیارت اربعین افزود: اربعین روز زیارت مخصوصه اباعبدالله الحسین(ع) است و هیچ معصوم دیگری چنین عنوان و زیارتی ندارد، نه دولت ایران و نه دولت عراق هزینه ای برای زوار نکردند بلکه مردم را سرکیسه می کنند و بجای افزایش پروازها، قیمت ها را بالا بردند.
وی خدمات دهی به زوار را مهم دانست و ادامه داد: ما به تاجر می گوییم اگر ارزان فروشی کنی با فروش بیشتر سود بیشتری می بری نه با گران کردن کالا، اتوبوس و هواپیما بجای اینکه قیمت ها را بالا ببرند چرا سرویس دهی را با همان قیمت قبلی بالا نمی برند، بیایید تسهیل کنید زیارت رفتن اباعبدالله الحسین علیه السلام را در کربلا که زمره آخرت شما باشد.
امام جمعه چابهار عنوان کرد: زمان جنگ رزمندگان ما می گفتند «کربلا کربلا ما داریم می آییم» بعضی ها با مسخره کردن می گفتند زرشک، ولی دیدند که امروز به راه کربلا رسیدیم و ان شاءلله از همین راه به قدس خواهیم رسید.
حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امروز نشانه های حاکمیت مهدی آل محمّد (ص) به وفور دیده می شود، امروز مردم محروم عراق را می بینیم که زندگی شان را به پای زوار می ریزند این ها معجزه و بصیرت است، خاندان آل سعود وقتی این صحنه ها را می بینند عصبانی می شوند و آرامشو امنیت کشور های اسلامی را به گروهک های داعشی و تکفیری مبتلا می کنند.
وی بصیرت را در اربعین از جنبه های تقوا دانست و اظهار کرد: فرهنگ اربعین به همین چند روز نباشد، بعضی از مردم با بصیرت ما به نیابت از شهدا به ابا عبدالله الحسین علیه السلام ‌سلام می دهند چراکه شهدا بودند با رشادت ها و جهاد فی سبیل الله راه امروز کربلا را با امنیت استوار به یادگار گذاشتند و همه باید قدردان شهدای اسلام و انقلاب باشند.
وی به نقل از مقام معظم رهبری اذعان کرد: مقام معظم رهبری مد ظله عالی اهمیت اربعین را بسیار ویژه می خواند و مردم را به قدر دانی اربعین توصیه کرده است؛ امروز علم در مکتب الهی و قرآن باید در سایه رفاه مردم باشد نه در سایه زورگویی و زراندوزی، متاسفانه امروز آمریکا علم را در اختیار خودش قرار می دهد و می گوید من باید علوم پیشرفته دنیا را داشته باشم تا دنیا را حفظ کنم! و جلوی پیشرفت علوم را در کشورها می گیرد.
وی در خصوص استکبار بیان کرد: آمریکایی ها می خواهند همه علوم هسته ای و قدرتی را در اختیار داشته باشند تا به ملت ها زور گفته و امروز هم علم در اختیارشان است؛ ایران باید با فراگیری علم به قدرت های بی شمار برسد، تا جنایت کاران دنیا را محدود کرده، امروز آل سعود در خاورمیانه جنگ و زورگویی و خونریزی راه انداخته و ایران برای مبارزه با تروریسم توانسته دستاوردهای بی شماری به دست آورد، ما با خواست کشورهای عربی به آنها کمک کرده ایم و ما را متهم می کنند که به همه جا موشک صادر می کنیم.
امام جمعه چابهار با تاکید گفت: آل سعود آرامش را از منطقه گرفته است و زندانی شدن شاهزادگان آنها را به خودشان مشغول کرده تا خاورمیانه نفس راحتی از فتنه هایشان کشیده و صلح در کشورهای اسلامی برقرار شود.
وی یکی از نشانه های مومن را توجه به برادر دینی خود دانست و توصیه کرد: مومن باید غم برادر مومن خود بزداید اگر توانایی آن را دارید حتما انجام دهید چراکه در روایات داریم این عمل از طواف کعبه بالاتر است.
​انتهای پیام/
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 450548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *