امام جمعه چابهار:

حضور 20 میلیون زوار اربعین در کربلا معجزه است/گرفتن پول بیش از حد از زوار نوعی خیانت به اسلام است

18 آبان 1396 ساعت 12:53

امام جمعه چابهار در مراسم اربعین ماه مبارک صفر گفت: افزایش قیمت هواپیما و اتوبوس برای سفر به کربلا و گرفتن پول های غیرمتعارف از زوار خیانت به اسلام و مسلمین است.


به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در روز اربعین ماه صفر در مسجد امام حسین (ع) اظهار کرد: متوکل عباسی مگر چکار کرد گفت هر کس می خواهد زیارت برود باید پول بدهد خدا نکند در روز قیامت برخی دولت مردان مواخذه شوند و گفته شود شما راه متوکل عباسی را رفته اید.
وی با اشاره به کم کاری برخی از دولتمردان ایران و عراق افزود: چرا قیمت اتوبوس برای رفتن به مسیر مرز کربلا دو برابر می شود، چرا قیمت هواپیما زیاد می شود، چرا کارگزاران حج و زیارت ایران از هر نفر هشت هزار تومان می گیرید، چرا هزینه تماس گران شده است، دولت عراق چرا ۴۰ دلار از زوار امام حسین می گیرد، این ها مردم عراق هستند که دارند خدمت می کنند.
وی در خصوص حصارکشی برای ایجاد پارکینگ در بیابان بیان کرد: بیابان را با گریدور صاف می کنند و از هر کدام از زائرین به خاطر پارک خودرو ۵۰ هزار تومان می گیرند فردای قیامت برخی از این مسئولان باید جوابگو باشند.
امام جمعه چابهار در مورد وجنات سیدالشهدا عنوان کرد: چه کرده امام حسین (ع)، درس اربعین درس خدمت و از خودگذشتگی است وقتی که می بینیم مردم عراق التماس می کنند بیا از غذای ما بخور، بیا در خانه من استراحت کن، بیا تا من پاهای خسته ات را ماساژ دهم تا رفع خستگی شود و به هر گونه می خواهند خدمت کنند آیا این معجزه نیست.
حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: ۴۰ روز از آغاز شهادت سیدالشهدا گذشت، ما در عزای سایر معصومین چیزی به نام اربعین نداریم و تنها در عزای امام حسین(ع) اربعین وجود دارد و زیارت اربعین در این روز خوانده می شود.
وی نشانه های مومن را پنج مورد عنوان کرد و ادامه داد: از نشانه های مومن ۵۱ رکعت خواندن نماز در شبانه روز می باشد، انگشتر عقیق در دست راست کند، بسم‌الله را در همه نمازها بلند بگوید و نشانه چهارم پیشانی را بر خاک گذاشتن است و پنجمین ویژگی مومن زیارت اربعین امام حسین (ع) می باشد.
وی در خصوص یکی از یاران حضرت رسول(ص) اذعان کرد: جابر بن عبدالله انصاری از کودکی با حضرت رسول همراه بود که زنده ماند و پنجمین معصوم اهل بیت را هم درک کرد، این شخص می گوید از پیغمبر شنیدم هر کس حسین مرا درک کند و هر قدمی که برای زیارت او بردارد صواب ۷۰ حج قبول شده را دارد.
امام جمعه چابهار ادامه داد: زیارت اربعین امروز سنت حسنه و معجزه الهی می باشد و به قیام منجی آل محمد مهدی (ع) دلالت دارد و زمان ظهور هم گفته می شود خدایا حسین کسی بود که خون قلبش را در راهت داد تا بشریت از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کند.
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) غرق شده های از نجات و تباهی در دنیا را با خون قلبش نجات می دهد، مردم عراق از کوچک و بزرگشان، تمام درآمد یک سال شان را جمع می کنند تا این چند روز به زائر امام حسین(ع) خدمت کنند، زن و بچه اش را می برد بیرون تا زائر امام حسین (ع) در خانه اش استراحت کند.
حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: در حج ۲ و نیم میلیون نفر زیارت رفتند هفت هزار نفر کشته شدند و آل سعود خبیث می گوید ما خادم زائران حج هستیم ولی ۲۰ میلیون نفر می روند زیارت امام حسین (ع) و دولت ها هم برای شان خرجی نمی کنند و زائران فکر اینکه چه بخورند و کجا بخوابند ندارند آیا این معجزه نیست؟
وی در خصوص هدف امام حسین (ع) در کربلا و جنگ با مشرکان عنوان کرد: امام حسین (ع) با یک عده دنیا طلب جنگید می خواهد بگوید دنیا خواهی و دل بستگی به دنیا بد است اما اگر از دنیا برای رسیدن به آخرت استفاده شود ارزشمند است لذا برای رسیدن به نور معرفت ما باید محبت به مال دنیا، زر و زور از دل انسان خارج شود علاقه به دنیا زمانی خوب است که برای رسیدن به خدا و آخرت صرف شود.
وی زیارت اربعین را برتر از هر عملی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند چرا امام حسین (ع) جنگیدند؟ باید گفت که برای مبارزه با جهل و نادانی جنگید، کسی که پا ندارد بر روی زانو می رود یا شخصی دیگر مادرش را کول کرده و می برد آیا این ها معجزه نیست؟
انتهای پیام/


کد مطلب: 450540

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450540/حضور-20-میلیون-زوار-اربعین-کربلا-معجزه-گرفتن-پول-بیش-حد-نوعی-خیانت-اسلام

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir