به گزارش
چهاربهاران، ایوب درویشی با اشاره به تداوم رکود خط دریایی "چابهار-مسقط" اظهار کرد: باوجود گذشت یک سال از راهاندازی خط دریایی چابهار مسقط هنوز شاهد استفاده چشمگیر گردشگران از آن نیستیم و اکثر استفاده کنندگان از خط دریایی جوامع محلی دو طرف هستند.
وی دلیل اصلی رکود این خط دریایی را قیمت بالای صدور ویزا و عدم تبلیغات بالا دانست و افزود: حذف روادید بین دو کشور عمان و ایران و اجازه تردد خودروهای پلاک عمان در سطح استان سیستان و بلوچستان همراه با تبلیغات گسترده در دو طرف میتواند خط دریایی "چابهار-مسقط" را از رکود خارج کند.
فرماندار ویژه چابهار با بیان اینکه درآمدزایی ترمینال مسافری کلانتری در همان ابتدای تاسیس موردنظر قرار نگرفته تصریح کرد: این ترمینال با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی و خروجی بهصورت همزمان در محوطهای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیر بنای چهار هزار مترمربع مجهزترین ترمیتال مسافری دریایی کشور است که با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون تومان و در راستای ایجاد فرهنگ مسافرتهای دریایی و جذب توریسم زیارتی، سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه احداث شده است.
درویشی با اشاره به واگذاری ترمینال مسافربری بندر شهید بهشتی به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی در راستای پایداری خط مسافری چابهار-مسقط وهم چنین ایجاد خطهای جدید با تخصیص اعتبار لازم واگذاری ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری در قالب مناقصه در حال انجام است.
انتهای پیام/