برگزاری اولین نشست سازمان های مردم نهاد با حضور ریاست موسسات مردم نهاد کل کشور در چابهار

16 آبان 1396 ساعت 9:42

در اولین نشست سازمان های مردم نهاد چابهار با حضور رئیس موسسات مردم نهاد کل کشور در خصوص تاثیر گذاری سازمان ها بر زندگی مردم در چابهار بحث و تبادل نظر شد.


به گزارش چهاربهاران، رئیس موسسات مردم نهاد کل کشور در جلسه ای که با حضور رئیس شورای شهرستان، مسئولین بهزیستی، مرکز بهداشت و شهرداری در شبکه بهداشت و درمان چابهار برگزار شد، اظهار کرد: سمن ها و نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی حمایتی غیرقابل انکار است و رابطه پیوسته و نزدیک تر مردم با اعضای فعال سمن ها مسلما مشکلات اجتماعی و به خصوص دغدغه های موجود در زندگی خانواده ها را کاهش خواهد داد.
مصطفی جمالی با ابراز امیدواری از نقش سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: موضوع نوید بخش در این حوزه این است که آمارها نشان می‌دهند با افزایش تعداد سمن‌های جوانان در هر استان، آسیب های اجتماعی نیز به همان میزان کاهش یافته است.
وی با اشاره به کاهش آمار خودکشی، نزاع های خیابانی، طلاق و... در استانهای فعال در حوزه سمن ها عنوان کرد: به همین دلیل باید از جوانانی که در حوزه سازمان مردم نهاد فعالیت می کنند و سمنی را تشکیل می‌دهند حمایت کرد تا بتوان مشکلات جامعه را به خصوص در حوزه اقتصادی و فرهنگی رفع کرد.
وی در خصوص توانمند سازی سمن‌ها با ابراز امیدواری اذعان کرد: قرار است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش های کشوری گام های مهمی در آموزش افراد فعال در سازمان های مردمی برداشته شود و مطمئنا چنین برنامه هایی رشد و ترقی در جامعه را به وجود خواهد آورد.
رئیس موسسات مردم نهاد کل کشور ادامه داد: جهان امروز امنیت ملی و امنیت جهانی را بدون توجه به حفظ سلامت، بهداشت و حفظ محیط زیست برنمی تابد بنابراین تامين آب، هوای سالم، غذای بهداشتی و سرپناه مناسب برای مردم هر يک نيازمند برنامه‌های كوتاه مدت، ميان مدت و درازمدت می باشند.
​وی با اشاره به نقش پررنگ چابهار در فعالیت های اقتصادی خاطرنشان کرد: سمن هایی که در چابهار در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند مسلما حضور فعالی با توجه به نیاز منطقه داشته اند ولی باید حوزه های دیگر این سازمان ها به صورت فعال و خودجوش وارد عرصه اجتماعی و فرهنگی شود تا خلاهای عمومی جامعه به طور کامل از بین رود.
​انتهای پیام/ 


کد مطلب: 450527

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450527/برگزاری-اولین-نشست-سازمان-های-مردم-نهاد-حضور-ریاست-موسسات-کل-کشور-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir