۰
رییس اداره ورزش و جوانان کنارک:

جشنواره بومی محلی راهی برای شناساندن هویت ملی است/ برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در کنارک

رییس اداره ورزش و جوانان کنارک گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی بهترین راه برای شناساندن هویت ملی ماست و این جشنواره با حضور باشکوه ورزشکاران و روستائیان در کنارک برگزار شد.
جشنواره بومی محلی راهی برای شناساندن هویت ملی است/ برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در کنارک
لال بخش امیری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: احیای فرهنگ سنتی بومی و محلی یکی از راه های توسعه فرهنگ و هویت ملی دینی است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، احیای بازی های بومی محلی و ترویج فرهنگ و ورزش عمومی است که روستائیان حضور پر رنگی در این برنامه داشتند.

امیری یکی از راههای تقویت و نهادینه شدن ورزش در میان مردم بویژه جوانان را انجام ورزش های محلی دانست که باید در بین نسل جوان ترویج شود.

وی گفت: جشنواره بازیهای بومی و محلی روستایی به مدت دو روز و در رشته های شتردوانی- طناب کشی-دو ومیدانی۲۰۰متر- کشتی کچ محلی در روستای ناصر آباد شهرستان کنارک برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان کنارک بیان کرد: در رشته شتردوانی نفرات اول تا سوم را محمد سعیدی از روستای ناصر آباد، واحد پرینو از روستای گبولان و کریم آژ از روستای الله آباد و در رشته طناب کشی با حضور 4 تیم برگزار و شورای اسلامی روستای ناصر آباد مقام اول و جوانان ناصر آباد مقام دوم را کسب کردند.

لال بخش امیری ادامه داد: در رشته دو ومیدانی ۲۰۰ متر ساجد درزاده مقام اول، ساجد مفتاح زهی مقام دوم، حمید روزافزا مقام سوم را کسب کردند.

وی افزود: در رشته کشتی گچ که با حضور ۹ نفر برگزار شد محمد رزمی مقام اول حمید روزافزا مقام دوم و عبدالشکور رزمی مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

امیری خاطرنشان کرد: در پایان این رقابت ها با اهدای جوایزی از طرف معتمدین محلی شورای اداری و دهیاری روستا نصرت آباد و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنارک از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 450524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *