۰
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث فاز دوم بندر چابهار/چابهار میلک موقعیتی استراتژیک برای استفاده اقتصادی از ترانزیت

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث فاز دوم بندر چابهار اعلام آمادگی کردند که توسعه منطقه را در زمینه ترانزیت کالا در پی خواهد داشت.
تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث فاز دوم بندر چابهار/چابهار میلک موقعیتی استراتژیک برای استفاده اقتصادی از ترانزیت
عبدالرحیم کردی در گفت و گو با چهاربهاران، اظهار کرد: زمین فاز دوم بندر شهید بهشتی جانمایی شده است تا پس از افتتاح فاز اول برای ساخت به سرمایه گذارانی تحویل شود که از هم اکنون برای سرمایه گذاری در این بخش ابراز تمایل کرده اند.
​وی با اشاره به تکمیل فاز یک بندر شهید بهشتی افزود: هم اکنون فاز یک بندر شهید بهشتی با هشت میلیون تن ظرفیت به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است تا چابهار با پیش رفتن به سوی یک بندر نسل چهارمی تبدیل به یک بندر جامع برای حمل ونقل ترکیبی شود.
کردی با اشاره به ابراز تمایل سرمایه گذاران برای احداث فاز دوم بندر چابهار عنوان کرد: زمین فاز دوم بندر چابهار جانمایی شده است تا پس از افتتاح فاز یک جذب سرمایه گذار صورت گرفته و عملیات احداث فاز دو آغاز شود چرا که در افق 1404ترانزیت بیش از 32 میلیون تن کالا برای مجتمع بندری چابهار در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به ورود دو کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به چابهار تشریح کرد: با ورود این کشتی اولین قدم توافقنامه ایران، افغانستان و هند عملیاتی شد و از آنجایی که جمعیت 30 میلیون نفری افغانستان حدود 95 درصد نیاز کالایی خود را از طریق واردات تامین می‌کند بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار-میلک مطمئن ترین، کوتاه ترین و به صرفه‌ترین راه برای مبادلات هند وافغانستان می باشد.
به گفته کردی افغانستان در حال حاضر عمده واردات و صادرات خود را از بندر کراچی در پاکستان انجام می دھد و از آنجایی که به دلیل مشکلات متعدد سیاسی دو کشور، پاکستان تاکنون موانع مختلفی برای تجار افغانستان در استفاده از بندر کراچی به وجود آورده است، افغانستان تمایلی به استفاده از این بندر ندارد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند استفاده از چابهار برای افغان ها بهترین مسیر است و این امکان را برای تجار افغان به وجود می آورد که اموال خود را 20درصد زودتر از بنادر دیگر ترانزیت کنند اما هنوز چالش هایی بر سر راه تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت وجود دارد که عدم توسعه وتکمیل به موقع پسکرانه ها بزگترین عیب کار است که باید چاره اندیشی شود.
انتهای پیام/
 
 
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 450522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *