۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار خبر داد

برگزاری جشنواره میوه‌های گرمسیری در چابهار/ سیستان و بلوچستان خواستگاه تولید میوه‌های گرمسیری

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: جشنواره میوه های گرمسیری در آینده نزدیک در چابهار برگزار می شود.
برگزاری جشنواره میوه‌های گرمسیری در چابهار/  سیستان و بلوچستان خواستگاه تولید میوه‌های گرمسیری
به گزارش چهاربهاران، ایوب درویشی در دیدار با رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان سيستان و بلوچستان با داشتن شرايط آب و هوايي گرم و در نواحي جنوب استان مرطوب مستعد پرورش انواع ميوه‌هاي گرمسيري است كه كشت و پرورش اين محصولات در نقاط ديگر كشور امكان پذير نيست.

وی افزود: استان توانمندی‌ها و استعدادهای خاصی در تولید انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و محصولات خارج از فصل و تولیدات دامی و شیلاتی دارد.

درویشی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی و ارتباط گسترده آن با سایر بخش‌ها ادامه داد: آب به عنوان یک مسئله جدی در کشور و به خصوص در چابهار تلقی می شود که با کمبود شدید آن مواجه هستیم و لازم است تدابیر ویژه ای در این خصوص اندیشیده شود. 

فرماندار ویژه چابهار از چابهار به عنوان قطب میوه‌های گرمسیری یاد کرد و گفت: میوه‌های گرمسیری نه تنها شهرستان چابهار را تحت پوشش قرار می‌دهد بلکه تمام استان می‌تواند از این نعمت بهره‌مند شود. 

وی با اشاره به تغییر نگاه در آبیاری کشاورزی که باعث هدر رفت آب می‌شود بیان کرد: باید الگوی آبیاری خود را از آبیاری سنتی به آبیاری مدرن تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به نگاه ویژه استاندار در خصوص خط انتقال آب از سد پیشین به منطقه باهوکلات، سازمان جهاد کشاورزی نیز باید تلاش‌های بیشتری در این خصوص انجام دهد.

از مهمترین محصولات باغی درختان  گرمسیری میوه  موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمر هندی، نارگیل وپاپایا است و از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در سطح منطقه محصولات جالیزی خصوصا هندوانه و محصولات سبزی و صیفی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و غلات، کلزا هستند.

انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 450492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *