۰

توسعه شرق کشور با ضرورت ایجاد اندیشکده دریایی در چابهار

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ایجاد اندیشکده دریایی می تواند بیانگر عمل اساتید و دانشجویان جهت ایجاد برنامه در مسیر توسعه شرق کشور باشد، که راه اندازی و تداوم آن همکاری دوجانبه دانشگاه و سازمانهای مرتبط را طلب می کند.
توسعه شرق کشور با ضرورت ایجاد اندیشکده دریایی در چابهار
به گزارش چهاربهاران، امروزه دانشگاه محلی برای کسب آگاهی و مدرک جهت ورود به اشتغال محسوب می شود. به دلیل ساختار نامناسب آموزشی و پژوهشی حاکم بر دانشگاهها، سمت و سوی تحقیقات اغلب به سوی نوشتن مقالات کلیشه ای سوق یافته است؛ به عبارت دیگر مشکلات کشور در دانشگاه حل نمی شود.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان مکانی که ادعای تخصصی ترین دانشگاه دریایی را یدک می کشد، با داشتن اساتید با تجربه می تواند مکانی برای گره گشایی مشکلات دریایی کشور باشد.

در همین راستا داشتن دانشجویان علاقه مند و اساتید دغدغه مند امری بدیهی است که با توجه به ضعف سیستم آموزشی، ایجاد یک نهاد خودجوش پژوهشی می تواند مکمل و راهگشا باشد.

مشابه این راهکار در سراسر جهان مرسوم است که سازمانهای دولتی و خصوصی برای حل چالشها کارهای خود را به اندیشکده ها و انجمن های علمی می سپارند.


کارشناس امور اقتصادی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به هدف ایجاد اندیشکده دریایی گفت: در این میان روش و نحوه اجرای رسیدگی بسیار مهم است، از طرفی هدف از ایجاد اندیشکده تحقیق و پژوهش در زمینه مطالعات دریایی بوده که سعی در جبران عقب ماندگی ها را دارد؛ از سوی دیگر نباید توقع ایجاد بیلان کاری توسط مسئولین و درآمدزایی برای پژوهشگران را در مراحل اولیه متوقع بود.

محمدعلی رحیمی‌نژاد افزود: ایجاد اتاقهای فکر در زمینه های عقب مانده از جهان بویژه دریایی از اصول اولیه پیشرفت بوده که اعتماد مسئولین را طلب می کند.

به گفته وی؛ ایجاد اندیشکده دریایی می تواند در زمینه تربیت پژوهشگر و نگهداری دانشجویان در چابهار بسیار موثر باشد، به دلیل تنوع قومیت در سالیان اخیر در سیستان و بلوچستان نگهداری محصلین دانشگاهی مهاجر به چابهار می تواند مقدمه ایجاد امنیت بیشتر را فراهم کند.

رحیمی نژاد آسیب های جدی در عرصه های مختلف اجرایی نداشتن برنامه راهبردی و عدم نظارت دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد اندیشکده دریایی می تواند بیانگر عمل اساتید و دانشجویان جهت ایجاد برنامه در مسیر توسعه شرق کشور باشد، که راه اندازی و تداوم آن همکاری دوجانبه دانشگاه و سازمانهای مرتبط را طلب می کند.
انتهای پیام/
 
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 450465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *