۰
امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته:

سخت گیری مسئولان به تردد زوار اربعین تاسف آور است/اربعین اسلام و انقلاب را حفظ می کند

امام جمعه چابهار زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین را مهم دانست و گفت: زیارت اربعین حسینی اسلام و انقلاب اسلامی را حفظ می کند و مسئولین صف اول ما باید تردد به کربلا را آسان تر کنند.
سخت گیری مسئولان به تردد زوار اربعین تاسف آور است/اربعین اسلام و انقلاب را حفظ می کند
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان چابهار با اشاره به ایام اربعین، که تنها راه رسیدن به سعادت و کمال پیروی از راه امام حسین (ع) است اظهار کرد: در همین چابهار در اجلاس آیورا یک عده خارجی را در منطقه آزاد آوردند میلیاردها هزینه کردند آن وقت برای اربعین چنین رفتار می کنند، جا دارد از سپاه پاسداران تشکر کنم که اتوبوس هایی در اختیار زوار قرار می دهند، مردم عراق جان شان را برای زوار می دهند و شما کارگزاران دولتی گذر نامه، بیمه و قیمت ها را چند برابر می کنید.
وی با اشاره به زنده نگه داشتن آرمان های انقلابی افزود: در علوم سال چهارم چندین درس برای تخت جمشید گذاشتند و از آن طرف شاهان هخامنشی و ساسانی را معرفی می کنند این ها چیست؟ و درس شهید فهمیده را از کتب درسی حذف می کنند من شک دارم به مسلمانی کسانی که این کتب را می نویسند.
خطیب نماز جمعه چابهار در خصوص روابط اجتماعی در اسلام بیان کرد: مراقب باشید همسایه بدی برای دیگران نباشید چراکه حضرت امیر می فرماید همسایه بد بدترین بلاها می باشد، کسی که همسایه را اذیت کند مسلمان نیست و از ما نیست کسی که همسایه از شر او ایمن نباشد.
حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: همسایه بر طبق فرمایشات امام سجاد(ع) ۵۰ حق بر همسایه دارد که باید رعایت شود و می توان این موارد مهم الهی را در صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) مطالعه کرد.
وی حقوق بشر الهی را مهم دانست و تشریح کرد: حقوق بشر را باید در اسلام ببینید نه همجنس بازی که توسط غربی ها به عنوان حقوق اروپایی و حقوق بشر نام گذاری می شود و در این کشورها همسایه از اوضاع همسایه اش خبر ندارد بر طبق روایات اهل البیت یکی از فواید خدمت به همسایه زیاد شدن روزی انسان می باشد که زیادی عمر و آبادی شهر را در پی دارد.
وی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: امروز روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) می باشد که از نظر عظمت و مقام شأن بالایی دارد که امام حسین(ع) با اشاره به ایشان در شب عاشورا فرمودند جدم رسول الله از دنیا رفت تا رسیدند به امام حسن (ع) و گفتند برادرم از من بالاتر بود و من هم از دنیا خواهم رفت و در روایات داریم هیچ وقت امام حسین(ع) برای احترام برادر بزرگتر جلوی برادرش امام حسن(ع) راه نرفت.
وی تشریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) یکی از مظلوم ترین امامان ما می باشد و دشمنان کار را به جایی رسانده بودند که با دادن زهر به ایشان جگرشان پاره پاره شد.
وی با اشاره به شهادت عمار یاسر در این ایام گفت: بصیرتی که عمار داشت بسیار والاست زمانی که پیغمبر خبر داد بعد از من فتنه عالم را می گیرد و به خاندان من ستم می شود در ادامه فرمودند آن روز ببینید عمار زیر کدام پرچم است لذا در جنگ صفین دیدند که عمار در لشکر حضرت علی (ع) است.
وی ادامه داد: وقتی عمار توسط لشکر معاویه کشته شد، عمروعاص فتنه انداخت عمار توسط حضرت علی (ع) کشته شده است چراکه او را به جبهه آورده است، یک عده خائن هم که الان می گویند چرا بعضی ها می روند به جبهه و دفاع از حرم، و همین تکفیری ها بودند که به قبر عمار یاسر تعرض کردند.
امام جمعه چابهار اذعان کرد: یک عده غرب گراها به خودشان بیایند چراکه این موریانه غرب گرایی دین شان را از بین خواهد برد، از دولت مردان گله باید کرد چراکه رشد فرهنگی هزینه می خواهد و اگر برای اربعین هزینه نمی کنند حداقل روادید سفر به عتبات عالیات را تسهیل تر کنند.
​انتهای پیام/
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 450458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *