چهره شهر خاش و روستاهای همجوار به دلیل وجود زباله‌ها زشت شده است

25 مهر 1396 ساعت 19:29

رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش با بیان اینکه داشتن شهر و روستاهای زیبا و با نشاط از آرزوهای مردم این منطقه می باشد گفت: با تلاشهای شهرداران و شوراها و دهیاران نقاط شهری روستایی در این شهرستان پاک، زیبا و با نشاط می شوند.


به گزارش چهاربهاران، عید محمد قلندرزهی بیان کرد: روزانه افزون بر 150 تن انواع زباله در شهر خاش و روستاهای همجوار این شهر تولید می شود اما برنامه ای منسجم برای بازیافت و جمع آوری اصولی زباله وجود ندارد.
وی بیان کرد: هم اینک چهره شهر خاش و روستاهای همجوار به دلیل وجود زباله ها زشت شده که این موضوع شایسته یک شهر و منطقه گردشگری نمی باشد.
قلندرزهی ادامه داد: وجود قله تفتان و آثار پر شمار طبیعی و تاریخی در خاش و واقع شدن در شاهراه توسعه شرق کشور اهمیت این شهر مرزی را دوچندان ساخته است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش تاکید کرد: بر حسب تصمیم های اتخاذ شده مقرر گردید زباله های تولیدی در حوزه اسماعیل آباد در مکانی مشخص با حفر ترانه ها دفن شوند و زباله های ارتش، شهر خاش و روستاهای همجوار خاش مانند ناصرآباد، شهرک نصرت آباد، ناصری، بیت آباد، برهان آباد و قاسم آباد در سایت زباله شهرداری دفن شوند.
وی همچنین دو بانده کردن محورهای ارتباطی روستایی از ناصرآباد به طرف خاش و شهرک نصرت آباد را از ضرورتهای اجتناب ناپذیر عنوان کرد زیرا با توجه به حجم بالای ترافیکی در محور ترانزیتی خاش به زاهدان، ایرانشهر و سراوان برای حل مشکلات تردد در محورهای روستایی و همجواری شهر خاش برنامه ریزی شود.
قلندرزهی گفت: از روزهای آینده نیز با همکاری شهرداری خاش و بخشداری مرکزی معابر در شهرک نصرت آباد برای جلوگیری و کاهش دادن خسارتهای ناشی از بارشها خاکریزی می شوند.
وی پیگیری کردن مبحث جاده مرزی و ایجاد بازارچه در مرز و تلاش برای حل مشکلات تامین آب شرب و اجرای پروژه بزرگ آبرسانی از کارواندر به خاش را از اولویت های مهم شورای شهر و شورای شهرستان خاش عنوان کرد.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده و همکاری خوب مسئولان در شرکت نفت توزیع نفت سفید در فصل سرما در شهر خاش و نقاط روستایی و در مدارس با نظارت کامل انجام خواهد شد که در این موضوع شوراها و دهیاران و ناظران شرکت نفت و مسئولان آموزش و پرورش و غیره باید با جدیت پای کار شوند تا حق مردم ضایع نشود.

انتهای پیام


کد مطلب: 450396

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450396/چهره-شهر-خاش-روستاهای-همجوار-دلیل-وجود-زباله-ها-زشت-شده

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir