۰

انتقال فرهنگ جهادی و انقلابی به دانشجویان مهم‌ترین رسالت جهاددانشگاهی

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان جهادی و انقلابی فکر کردن و عمل کردن را شاخصه اصلی جهاددانشگاهی دانست و گفت: ترویج این فرهنگ ارزشمند در جامعه رسالت مهم جهاددانشگاهی است.
انتقال فرهنگ جهادی و انقلابی به دانشجویان مهم‌ترین رسالت جهاددانشگاهی
به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست صمیمی رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی به واسطه نام جهاد در حقیقت یک نهاد مقدس است.
وی ادامه داد: مجموعه جهاددانشگاهی همیشه باید درصدد این باشد که همانند گذشته جهادی و انقلابی باقی بماند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روحیه جهادی و انقلابی این نهاد باید در جامعه بیش از پیش ترویج و تبیین شود، افزود: جهادی فکر کردن و انقلابی عمل کردن یکی از شاخصه ها برای جهاددانشگاهی محسوب می شود و نشر این فرهنگ ارزشمند در جامعه امری ضروری است.
حجه الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از دیرباز و امروزه بازوی توانمندی برای کشور در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، تحقیقاتی، اشتغال و ... به شمار میرفته و می رود، اذعان داشت: جهاددانشگاهی با گام‌های موثری که تاکنون برداشته سبب ارتقا و رشد علمی کشور شده است.
وی اضافه کرد: امروز جهاددانشگاهی در بسیاری از زمینه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی و ... در جامعه سربلند است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان یادآور شد: جهاددانشگاهی تلاش کند تا روحیه انقلابی و جهادی در نسل جوان و دانشجویان تقویت شود و این روحیه در آنها باقی بماند که این مهم سبب بیمه شدن آنان از هر حیث است.
حمیدی در این دیدار که اکبری قائم مقام دادگستری استان هم حضور داشت تصریح کرد : وجود نهادی بنام جهاددانشگاهی در سیستان و بلوچستان طی سال های گذشته بویژه چند سال اخیر سبب خیرات و برکات فراوانی در زمینه های مختلف برای این استان شده است.
رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این دیدار اظهار داشت: جهاددانشگاهی استان به عنوان یک نهاد علمی ، انقلابی و دانش بنیان تا کنون در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی به موفقیت های فراوانی رسیده که منشا خدمت در جامعه بوده است.
دکتر منصور تاجری به پیشینه تاسیس این نهاد انقلابی و خاصیت و اقتضای تشکیل نهادهای انقلاب اشاره و جهاد دانشگاهی را نهادی متمایز دانست که به اقتضای زمانه همچنان بالنده و فعال و پایدار است.
وی ویژگی اصلی جهاددانشگاهی را انقلابی بودن آن برشمرد که همچنان این روحیه را حفظ و انقلابی مانده است.
رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح بومی سازی دانش فنی و تولید و پرورش بچه ماهی در قفس در استان بزودی آغاز خواهد شد، افزود: ایجاد کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی جهت کمک به اقشار اسیب پذیر استان یکی دیگر از خدمات جهاددانشگاهی استان محسوب می شود.
تاجری از راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی شتر و اجرای اولویت‌های پژوهشی دستگاههای اجرایی استان به عنوان یکی از دیگر فعالیتهای پژوهشی این نهاد یاد کرد و گفت: آموزش بیش از 7 هزار و  500 مربی نهضت سوادآموزی، آموزش هزار نیروی متخصص بومی در بحث گازرسانی، ایجاد مرکز آموزش زبان های بین‌المللی، آموزش 3000 نیروی کارآفرین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در اعماق روستاها، تربیت هزاران دانشجو در مراکز علمی و کاربردی وابسته و ... از خدمات مهم جهاددانشگاهی استان در حوزه آموزش بوده است.

انتهای پیام
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 450395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *